logo
Welcome Guest! To enable all features please Login or Register.

Notification

Icon
Error

Oppdatering av DIMES-klienter.
Unreal
#1 Posted : Saturday, April 02, 2011 9:40:02 AM(UTC)
Unreal

Rank: Advanced Member

Groups: Registered, TeamNorwayMember
Man

Jeg har fått opp en infoboks om oppdatering av DIMES-klienten på noen av nodene mine. Jeg har valgt å oppdatere disse, men etter at klientene er oppdatert så vil ikke DIMES-klienten starte. Dvs. hvis taskmanageren er oppe så ser jeg at javaw.exe starter men stopper igjen etter noen sekunder. Er det noen som har vært borte i samme problem som meg og har en løsning? Jeg kjører forøvrig D2OL og SoB samtidig som DIMES. Jeg har prøvd å stoppe D2OL og SoB mens jeg har prøvd å starte DIMES. OS er W2K. Unreal
carlfrs
#2 Posted : Saturday, April 02, 2011 9:40:02 AM(UTC)
carlfrs

Man

Quote:
Er det noen som har vært borte i samme problem som meg og har en løsning? Unreal
Jeg har opplevd det samme. Reinstaller klienten som du laster ned fra DIMES. Da skulle problemet være løst. Kjedelig med oppdateringer som ikke funker direkte, men krever full reinstallasjon.
Junta
#3 Posted : Saturday, April 02, 2011 9:40:02 AM(UTC)
Junta

Man

Jeg har samme erfaring som dere, eneste mulighet er å installere klienten på nytt. Flere har fortalt om dette på Dimes-forumet, men dessverre har de ikke funnet noen løsning på det.
bzm
#4 Posted : Saturday, April 02, 2011 9:40:02 AM(UTC)
bzm

Man

Quote:
Er det noen som har vært borte i samme problem som meg og har en løsning?
Jepp - har støtt på det med ujevne mellomrom. Den tvinger deg til å oppdatere eller avslutte, men oppdateringene funker ikke. Løsningen er å slette den tomme .jar-filen under
Code:
DIMES\Agent\Classes\JARs
og starte på nytt. Neste gang den spør, så bare svar Nei, avslutt klienten og start den opp igjen. Virker ikke som den spør flere ganger [:)]
Unreal
#5 Posted : Saturday, April 02, 2011 9:40:02 AM(UTC)
Unreal

Man

Jeg var redd for det ja [:-L] Merkelig oppdateringsfilosofi da: Nå har vi en oppdatering til deg som brekker din nåværende klient, som igjen krever at du laster ned den nye oppdaterte klienten, som igjen krever en nyinstallasjon. Go figure!, go DIMES Unreal EDIT: Fælt som det rant inn svar her da [:D] Takker for alle tips [B-)]
bzm
#6 Posted : Saturday, April 02, 2011 9:40:02 AM(UTC)
bzm

Man

Ja - litt merkelig opplegg. Tror den forsøker å laste ned nyere versjon av 10.jar, men er noe som ikke virker, siden den ender opp med 0 bytes i den nye. Ser at jeg formulerte meg litt klønete over, så for the record: a) Hvis du får oppdaterings-dialogen, svar No og Exit. Start klienten på nytt og alt er OK. b) Hvis du allerede har svart Yes til å oppdatere, slett den tomme JAR-filen og start klienten på nytt.
Unreal
#7 Posted : Saturday, April 02, 2011 9:40:02 AM(UTC)
Unreal

Man

Quote:
Ja - litt merkelig opplegg. Tror den forsøker å laste ned nyere versjon av 10.jar, men er noe som ikke virker, siden den ender opp med 0 bytes i den nye. Ser at jeg formulerte meg litt klønete over, så for the record: a) Hvis du får oppdaterings-dialogen, svar No og Exit. Start klienten på nytt og alt er OK. b) Hvis du allerede har svart Yes til å oppdatere, slett den tomme JAR-filen og start klienten på nytt.
Jeg hadde egentlig tenkt å legge meg nå, men skal se om jeg får skvisa inn litt kvalitetstid sammen med nodene mine nu. Igjen, takker for tips Unreal
Unreal
#8 Posted : Saturday, April 02, 2011 9:40:03 AM(UTC)
Unreal

Man

Quote:
a) Hvis du får oppdaterings-dialogen, svar No og Exit. Start klienten på nytt og alt er OK. b) Hvis du allerede har svart Yes til å oppdatere, slett den tomme JAR-filen og start klienten på nytt.
Ja, da har jeg prøvd både a og b og kan informere at disse tipsene virker [B-)] Jeg har også startet en SoB-klient til. Unreal
Users browsing this topic
Guest
Forum Jump  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.