Rank: Advanced Member
Groups: Registered, TeamNorwayMember Joined: 7/10/2006(UTC) Posts: 3,404  Location: Son
|
Vi er kun tre entusiaster på Dimes-laget, men vi gjør likevel godt fra oss. BZM er lagfører og Pantera7 og jeg følger etter så godt vi kan. Jeg vil bare minne om at dette prosjektet er et bonusprosjekt i likhet med Red Lib., og det fungerer utmerket sammen med hvilket prosjekt som helst. Bidra dere også da vel - have fun! 
|
|
|
|
|
|
Groups: Registered, TeamNorwayMember Joined: 7/10/2006(UTC) Posts: 3,404  Location: Son
|
Takk for hjelpen på DIMES paul_temp. 
|
|
|
|
|
|
Groups: Registered, TeamNorwayMember Joined: 4/4/2004(UTC) Posts: 912  Thanks: 1 times
|
Da har jeg lagt til en node på dette prosjektet [:)] Hvis dette går bra legger jeg til fler noder etterhvert. Unreal
|
|
|
|
|
|
|
Quote:Da har jeg lagt til en node på dette prosjektet [:)] Hvis dette går bra legger jeg til fler noder etterhvert. Unreal Det er supert Unreal, jeg håper det går bra. [:)]
|
|
|
|
|
|
Groups: Registered, TeamNorwayMember Joined: 4/4/2004(UTC) Posts: 912  Thanks: 1 times
|
Jeg installerte servicen men finner ikke noe GUI til dette programmet. Det skulle vel dukke opp et kaktusikon i systray også hvis jeg har forstått rett? Etter at jeg hadde registrert meg og alt det, så dukket det opp ett eller annet (lignet på et GUI) men det forsvant med en gang igjen. Prøver jeg å starte agenten igjen, får jeg en melding om at det allerede kjører en agent. Gikk inn på DIMES' sine hjemmesider og må bare få sagt at det er veldig sparsomt med opplysninger rundt agenten og installasjons problemer osv. Leste litt på forumet deres og det viser seg at hvis port 33333 er opptatt før man starter agenten eller prøver å starte agent #2 på samme PC, så får man meldingen jeg nevnte i sted. Titter jeg på taskmanageren så kjører det en prosess som heter wrapper.exe og en java.exe. Dette er vel normalt, men på forumet nevnes også javaw.exe, vet ikke om dette har noe å si men... Det skal sies at jeg kjører D2OL på denne maskinen og den bruker java den også, kanskje det er en eller annen konflikt der [:-?] Må forske mer hvis ikke dere har en løsning da [;)] Hvor lang tid sånn ca. tar det før man får noe på statsen? Unreal
|
|
|
|
|
|
|
Quote: Hvor lang tid sånn ca. tar det før man får noe på statsen? Unreal Det tar litt tid, men nå begynner det å skje noe Unreal. [:D]
|
|
|
|
|
|
Groups: Registered
|
Får dere grafikken til å virke? Jeg får kun en " kaktus-dot", eller Ip adressen eller maskin navn fram. Ellers ser alt til å virke. Produserer stats. Er det noen som har tips hva som er feil?
|
|
|
|
|
|
|
Nei, p_t! Får ikke frem noe GUI eller kaktus i systray, men produserer jeg også. Har ikke giddet å bry meg med dette ennå, mulig jeg avinstallerer servicen og installerer normal agent for å se om det hjelper, men det blir nok ikke idag [:)] Unreal
|
|
|
|
|
|
Groups: Registered, TeamNorwayMember Joined: 5/6/2005(UTC) Posts: 1,146 
|
Jeg har både kaktus i systray og mange noder i grafen. Dimes-klienten kjører ping og traceroute. Funker det fra maskinene deres?
|
|
|
|
|
|
|
Quote:Dimes-klienten kjører ping og traceroute. Funker det fra maskinene deres? Jeg kan bare velge en av delene? Hos meg står den på traceroute.
|
|
|
|
|
|
|
Quote:Jeg har både kaktus i systray og mange noder i grafen. Dimes-klienten kjører ping og traceroute. Funker det fra maskinene deres? Kjører du service eller normal klient? Det dukker da opp noe på statsen ihvertfall, så jeg regner med at servicen funker. Må man ha et eget prog for å sjekke stat/config lokalt? Unreal
|
|
|
|
|
|
|
Kjører normal klient på windows + 1 service i console-modus på Linux. Ser ut som Linux-klienten har klart bare halvparten så mange målinger som windows. Aner ikke hvordan/om du kan sjekke stats lokalt [:)]
|
|
|
|
|
|
|
Opp en plass i dag, forbi Belgium. Neste er Israel [:)] Hyggelig at flere har hengt seg på dette prosjektet - var litt ensomt et halvt års tid [:p]
|
|
|
|
|
|
|
Quote: Hyggelig at flere har hengt seg på dette prosjektet - var litt ensomt et halvt års tid [:p] Du har virkelig fått opp dampen på dette prosjektet bzm, og da er det ekstra gøy å bidra så godt man kan. Jeg skal se om jeg kan øke produksjonen enda mer, men nå ser det dessverre ut til at Dimes har fått en kortslutning igjen. 
|
|
|
|
|
|
|
Nå er alt i orden igjen, ikke lange avbrekket denne gangen heldigvis. [:D]
|
|
|
|
|
|
|
Goody [:)] Oppdaget at Free-DC stats hadde statistikk pr. node hvis du klikker på en av brukerne, så da oppdaget jeg at en hadde stoppet helt opp og at ikke alle sto på full pinne [:)]
|
|
|
|
|
|
|
Quote: Oppdaget at Free-DC stats hadde statistikk pr. node hvis du klikker på en av brukerne, så da oppdaget jeg at en hadde stoppet helt opp og at ikke alle sto på full pinne [:)] Takk for tipset bzm, jeg var ikke klar over dette. Nå blir det nok sjekk av nodene i blant. [:)]
|
|
|
|
|
|
|
Kan flere være med å bidra på dette prosjektet? Det fungerer fint sammen med andre prosjekter. Bli med folkens! 
|
|
|
|
|
|
Rank: Member
Groups: Registered
|
jeg får prøve.. ser man må ha java for å delta og errm.. mens java er vel og bra så passer det ikke helt med vista's aero gui. aero blir kort og godt slått av viss noe java kjører på maskinen så viss det skjer når jeg prøver denne saken så er jeg ute.. ivertfall til java er såpass oppdatert at den ikke slår av vista's aero [:x]
|
|
|
|
|
|
|
Velkommen på Dimes-laget, Prelude og aztylen! [:)] Tok et kjapt søk på Vista og Java og fant en grundig forklaring. Ser ut som Java SE 6 skal løse det meste - den er kommet til release candidate-stadiet, så antakelig rett rundt hjørnet [:)]
|
|
|
|
|
|
Forum Jump
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.