logo
Welcome Guest! To enable all features please Login or Register.

Notification

Icon
Error

2 Pages12>
EON i gang igjen
bzm
#1 Posted : Saturday, April 02, 2011 9:20:53 AM(UTC)
bzm

Rank: Advanced Member

Groups: Registered, TeamNorwayMember
Man

Ser ut til at EON-prosjektet er i gang med en ny studie, i følge denne posten. Tar snart igjen Picard [B-)] Prosjektet vil ikke levere jevnt med workunits, så det fungerer best sammen med et annet (f.eks SoB). I windows vil de dele prosessoren likt når EON kjører, mens du kan styre dette selv med renice i Linux [:)] Statistikk finner du her eller her .
tz
#2 Posted : Saturday, April 02, 2011 9:20:53 AM(UTC)
tz

Man

Was thanked: 2 time(s) in 1 post(s)
Eg dreg fram igjen denne posten for å fortelle at den som ønsker å kjøre litt eOn så er dette eit godt tidspunkt å prøve... Det er ingen problem med å få WUs (eller få sendt dei tilbake) - noko som lenge var eit stort problem, og dei er ikkje så håplaust lange - ein klarer fint å kjøre ein WU per minutt (eller meir)... Laget ligg litt sånn i ingenmannsland på statsen, men takka bzm og ekm som har kjørt dette i lang tid så har TN teke inn nesten 1 million av dei 3 vi låg bak Team Ninja (vi er i skrivande stund 2,136 million bak dei). Særleg bzm har gjordt ein kjempeinnsats den siste tida med ein produskjon på jevnt over 10 000 per dag - og ekm er tolmodigheita sjølv på dette prosjektet og han har kjørt det uansett kor håplaust det har vore med arbeid... her er det på sin plass å applaudere for begge - Eit anna poeng er at sidan det er godt med arbeid så vil nodane du starter ha jobb heile tida, så du trenger ikkje starte ti-talls per kjerne for å vere sikker på at computeren ikkje står i ro... Eg har starta kun 2 noder per kjerne og lasta ligger jevnt på 98-100% - full trøkk altså... På 8 kjerner (ca 3/4-del av kvar kjerne går på eOn)så ser det ut til at maskinene mine ligger på 400 - 500 WUs i timen - respektablet med tanke på sist eg kjørte då 5-6 i timen var ok med samme innsats... Oppfordinga er dermed ute - har du lyst til å prøve eOn - så er dette eit godt tidspunkt - og kven veit - kanskje vi kan ta inn såpass på Team Ninja at vi kan klare å tukte dei (noko som for berre få veker sidan såg fullstendig håplaust ut)...
bzm
#3 Posted : Saturday, April 02, 2011 9:20:53 AM(UTC)
bzm

Man

Ser at flere har tatt utfordringen og hengt seg på Kan tipse om at jeg bruker EONStart -applikasjonen til DigK-oz som proxy på en maskin, og lar de andre hente jobb fra denne. Fungerer strålende! [B-)] Jeg bruker følgende proxy-settinger (på en quad-core): Max clients: 4 Max CPU%: 100 Max crunching: 4 Enable local proxy Max queue: 60 minutes Max requesters/reporters: 10, auto adjust Clients connect to: Local proxy På de andre maskinene endrer jeg server= i client.cfg til IP-adressen til proxyen. Har en sjelden gang måttet restarte klientene når eon-serveren har vært nede, men stort sett går det knirkefritt [:)] Kan også nevne at EON faktisk bruker mer båndbredde enn man skulle tro: "Especially reporters gobble up bandwidth, like 1 Mbit upstream for 8 reporters or so. Remember, each reporter/requester fires as many requests as 10 regular EON clients)"
bzm
#4 Posted : Saturday, April 02, 2011 9:20:53 AM(UTC)
bzm

Man

Quote:
Kan tipse om at jeg bruker EONStart -applikasjonen til DigK-oz som proxy på en maskin, og lar de andre hente jobb fra denne. Fungerer strålende! [B-)]
For ordens skyld: Poenget med denne proxyen er å slippe å starte mange klienter per kjerne for å få tak i jobb. Proxyen tar seg av "masingen" på serveren og tilpasser cachen etter hvor fort klientene cruncher og responsen fra serveren, og klientene får jobb umiddelbart, så 1 klient per kjerne er nok [:)] Vil tro dette oppsettet er "snillere" mot serveren enn ørten klienter som kobler seg opp direkte også, uten at jeg kan bevise det [Angel]
runesk
#5 Posted : Saturday, April 02, 2011 9:20:54 AM(UTC)
runesk

Man

Via IRC-kanalen vår, har vi kommet fram til at det kunne være kjekt med en TN-proxy for eOn, så jeg har satt opp en som alle kan bruke. Om noen vil bruke denne (altså ikke sette opp sin egen), kan man bruke følgende: For Linux-klienter (de kan ikke slå opp DNS, da de er statisk lenket): server=129.241.172.24 port=10204 For Windows-klienter: server=eon.1up.no port=10204 Andre OS vet jeg ikke noe om, men IP-adressen er iallefall alltid trygg. .R
opyrt
#6 Posted : Saturday, April 02, 2011 9:20:54 AM(UTC)
opyrt

Man

Quote:
For Windows-klienter: server=eon.1up.no port=10204
OBS OBS OBS! Ikke editer config-fila med notepad eller wordpad. Dette vil ødelegge den. Man må bruke en editor som klarer å håndtere UNIX-format på filer. Jeg kan varmt anbefale Notepad++. Etter du har endret, verifiser at klienten starter opp med din epostadresse. Lykke til! [:)]
opyrt
#7 Posted : Saturday, April 02, 2011 9:20:54 AM(UTC)
opyrt

Man

Et bra tips fra Steinrar er å kjøre f.eks. Muon samtidig med dette prosjektet. eOn vil da regne konstant når den har arbeid, også vil muon ta over om eOn går tom.
opyrt
#8 Posted : Saturday, April 02, 2011 9:20:54 AM(UTC)
opyrt

Man

Nå maser jeg veldig i denne tråden... dere får ha meg unnskyldt. [Angel] bzm: hvordan holder proxyen din unna med de settingene? Proxyen til runesk var uten jobb en time i natt, men ellers har den holdt unna. Nå er det også gjort noen grep som skal hindre at det skjer igjen. [:)]
bzm
#9 Posted : Saturday, April 02, 2011 9:20:54 AM(UTC)
bzm

Man

Quote:
bzm: hvordan holder proxyen din unna med de settingene? Proxyen til runesk var uten jobb en time i natt, men ellers har den holdt unna. Nå er det også gjort noen grep som skal hindre at det skjer igjen. [:)]
Den har ligget jevnt på rundt 800 i cache en måneds tid. Nå som det er flere om beinet (og jeg har slengt på flere klienter) sliter den betraktelig mer, særlig med å få rapportert. I går kveld hadde jeg ned mot 0 i cache og over 10.000 resultater i backlog.
bzm
#10 Posted : Saturday, April 02, 2011 9:20:54 AM(UTC)
bzm

Man

Quote:
bzm: hvordan holder proxyen din unna med de settingene? Proxyen til runesk var uten jobb en time i natt, men ellers har den holdt unna. Nå er det også gjort noen grep som skal hindre at det skjer igjen. [:)]
Har satt opp en av maskinene til å gå mot runesk sin proxy nå. Hvor mye ligger den på i "Requests per hour"? [:)] Tipper den klarer seg bedre siden den slipper å krangle med adsl-linja mi [:D]
opyrt
#11 Posted : Saturday, April 02, 2011 9:20:54 AM(UTC)
opyrt

Man

Quote:
Har satt opp en av maskinene til å gå mot runesk sin proxy nå. Hvor mye ligger den på i "Requests per hour"? [:)] Tipper den klarer seg bedre siden den slipper å krangle med adsl-linja mi [:D]
Det meste står her (munin) [:D]
Ungelovende
#12 Posted : Saturday, April 02, 2011 9:20:54 AM(UTC)
Ungelovende

Man

Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
Nå går det så det griner på eOn [:D] Nå ser det ut til at vi kan klatre endel plasser på dette prosjektet, som tildligere har vært gitt opp av de fleste.
bzm
#13 Posted : Saturday, April 02, 2011 9:20:54 AM(UTC)
bzm

Man

Det går fortsatt så det griner! Tar en plass om 5 dager med den farten vi har nå [:D] Har gått over til å bruke runesk sin proxy, og den funker strålende Nå kjører jeg faktisk lokal proxy i tillegg Klientene får nye oppgaver umiddelbart, mens proxyene tar jobben med å cache og rapportere tilbake. Null nedetid så langt [B-)]
runesk
#14 Posted : Saturday, April 02, 2011 9:20:54 AM(UTC)
runesk

Man

Quote:
Det går fortsatt så det griner! Tar en plass om 5 dager med den farten vi har nå [:D] Har gått over til å bruke runesk sin proxy, og den funker strålende Nå kjører jeg faktisk lokal proxy i tillegg Klientene får nye oppgaver umiddelbart, mens proxyene tar jobben med å cache og rapportere tilbake. Null nedetid så langt [B-)]
Flott! Jeg kommer til å ta ferie om en uke, og det er ganske mye jobb å holde den proxyen i live. Så jeg anbefaler å trappe ned bruken av min proxy fra og med slutten av denne uken. .R
opyrt
#15 Posted : Saturday, April 02, 2011 9:20:54 AM(UTC)
opyrt

Man

Vi har helt glemt å feire at vi tok enda en plass her! [:D]
shauge
#16 Posted : Saturday, April 02, 2011 9:20:54 AM(UTC)
shauge

Man

Grattis Det har vært en fantastisk innsats fra flere på dette prosjektet i det siste
tz
#17 Posted : Saturday, April 02, 2011 9:20:54 AM(UTC)
tz

Man

Quote:
Vi har helt glemt å feire at vi tok enda en plass her! [:D]
Her er det meir å feire [:D] Grattis med 7.plassen - kjempeinnsats av alle involverte
steinar
#18 Posted : Saturday, April 02, 2011 9:20:54 AM(UTC)
steinar

Man

Herlig at laget har klatret en plass (til) [:D] Takket Runesk&CO har det blitt levert jevnt å trutt med arbeid fra proxy uten nevneverdig mangel på arbeid for min del ihvertfall [:)] . Ikke så altfor langt opp til neste lag heller [;)] - Jeg kommer til å fortsette å kjøre EoN på ubestemt tid [:)] - Grattis alle sammen [:)]
bzm
#19 Posted : Saturday, April 02, 2011 9:20:54 AM(UTC)
bzm

Man

Quote:
Jeg kommer til å ta ferie om en uke, og det er ganske mye jobb å holde den proxyen i live. Så jeg anbefaler å trappe ned bruken av min proxy fra og med slutten av denne uken.
Er du og proxyen mottakelig for opptrapping igjen, runesk? [:)] Prøvde å rapportere direkte til eon-serveren, men det ble bare krøll.
runesk
#20 Posted : Saturday, April 02, 2011 9:20:54 AM(UTC)
runesk

Man

Quote:
Quote:
Jeg kommer til å ta ferie om en uke, og det er ganske mye jobb å holde den proxyen i live. Så jeg anbefaler å trappe ned bruken av min proxy fra og med slutten av denne uken.
Er du og proxyen mottakelig for opptrapping igjen, runesk? [:)] Prøvde å rapportere direkte til eon-serveren, men det ble bare krøll.
Bare kjør på! .R
Users browsing this topic
Guest
2 Pages12>
Forum Jump  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.