logo
Welcome Guest! To enable all features please Login or Register.

Notification

Icon
Error

Valg av gpu
Tihasu
#1 Posted : Saturday, September 17, 2011 10:27:43 PM(UTC)
Tihasu

Rank: Guest

Groups: Registered

Hei folkens. Da var ferien over å boinc oppe å kjører for å holde kåken varm igjenna vintern. Sitter idag på en gtx 280 som viser seg ganske ubrukelig, ihvertfall på collatz, milkyway osv spesielt ille med tanke på 236w tdp eller hva d nå er. Spørsmålet er da om det finnes noen projekter der nvidia kan konkurere med amd? Uansett så er jeg fortsatt ganske amatør når det kommer til DC å håper noen av dere kan anbefale en prisgunstig gpu. Burde ha et lavt støynivå, ikke noe varmere enn det jeg har idag å helst mulighet for xfire/sli. Forresten noen som vet om APU's/intelHD fungerer på noen projekter? Yes ble litt mye spørsmål. Takk på forhånd Angel
steinar
#2 Posted : Saturday, September 17, 2011 11:41:21 PM(UTC)
steinar

Rank: Advanced Member

Groups: Registered, TeamNorwayMember
Man

Vel overstått ferie :-)
Nvidia 570 kan vel anbefales, og det er endel varianter. Støymessig er vel noe sånt å anbefale http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=647759
Er vel flere merker som har tilsvarende løsning med 2 vifter. 580 kort har vel også samme løsninger, spørs hvor smertegrensen er når
det gjelder pris Whistle Du bør ha overtrykk i kabinett hvis du velger denne løsning med 2 vifter etttersom luft egentlig ikke føres ut
ellers. Ang prosjekt, så er GPUGRID å anbefale på NVIDIA. Både 570 og 580 sparker godt fra der. Integrerte skjermkort tror jeg ikke
er noe særlig på noen prosjekter uansett type. (Blir vel arrestert hvis jeg tar feil tenker jeg Liar )
Tihasu
#3 Posted : Sunday, September 18, 2011 12:09:10 AM(UTC)
Tihasu

Takktakk ser faktisk lovende ut den der. Har overtrykk som f*** (Silverstone FT02). Vet du/dere hvor mye rac 570 kan presse ut vs 6950? koblet meg opp til gpugrid for å teste om det blir noe bedre på 280en.
Ungelovende
#5 Posted : Sunday, September 18, 2011 11:39:43 AM(UTC)
Ungelovende

Man

Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
Originally Posted by: Tihasu Go to Quoted Post
Spørsmålet er da om det finnes noen projekter der nvidia kan konkurere med amd?

Collatz, Milkyway og RC5-72 er alle GPU-prosjekter hvor ATI helt klart gjør det best.
(DNETC og Moo-wrapper er uautoriserte wrappere til RC5-72)

For GPUGRID er nvidia klart best siden det ikke finnes app for ATIWhistle

Primegrid har ett underprosjekt som støtter både Nvidia og ATI - PPS (Sieve). Dette prosjektet er helt klart best for Nvidia. Primegrid har også en annet underprosjekt som bare støttes av nvidia Cullen/Woodall (Sieve). Cullen/woodall gir en del lavere score enn PPS.

Både Seti@home og Einstein@home har GPU-apps. Uten å ha testet disse i stor grad så mener jeg at nvidia skal være best også her.

Det foregår også utvikling av GPUapps til GIMPS. Klientene er foreløpig helt manuelle, men Nvidia er klart best.
Ungelovende
#4 Posted : Sunday, September 18, 2011 11:51:04 AM(UTC)
Ungelovende

Man

Originally Posted by: Tihasu Go to Quoted Post
Vet du/dere hvor mye rac 570 kan presse ut vs 6950? koblet meg opp til gpugrid for å teste om det blir noe bedre på 280en.

Det er stor forskjell på hvor høy score de forskjellige kortene gir på forskjellige prosjekter. Feks gir et GTX460 ca 70k i døgnet på GPUGRID, mens samme kort gir ca 250k på Primegrid. Dette blir som å sammenligne epler og pærer. Prosjektene gir forskjellig score for bruk av lik hardware.

Et GTX570 vil gi ca 500k i døgnet på Primegrid.
Tihasu
#6 Posted : Sunday, September 18, 2011 6:04:05 PM(UTC)
Tihasu

Oi her har jeg tydeligvis mye å lære. Tusen takk folkens.
Ungelovende
#7 Posted : Monday, September 19, 2011 6:08:34 PM(UTC)
Ungelovende

Man

Jeg ser at du kjører GPUGRID. Her er det lurt å kjøre de lengste WUene (ACEMD for long runs (8-12 hours on fastest GPU)) Dette kan velges inne på egen konto under 'GPUGRID preferences' Dette gir betydelig bedre score på GPUGRID.
Tihasu
#8 Posted : Tuesday, September 20, 2011 8:42:51 AM(UTC)
Tihasu

Ja merket jeg fikk en del for long runs. 70k dagen eller noe sånt. Fortsatt litt varmt i lufta til å kjøre non-stop tho. Skal se om jeg ikke får kjøpt meg nytt skjermkort til helga så blir det vel fart i sakene.
Lugmeister
#9 Posted : Tuesday, April 03, 2012 3:40:19 PM(UTC)
Lugmeister

Rank: Newbie

Man

vurderer ett nytt skjermkort og Nvidia og lurer på hva det er verdt å satse på. Ser at 680 har fått en dle blandede kritikker på crunching så er 2x560ti/570/580 bedre å satse på ytelsesmessig.
shauge
#10 Posted : Tuesday, April 03, 2012 11:31:46 PM(UTC)
shauge

Man

Jeg har investert i et 680 kort selv. Det er noen prosjekter det ikke virker mot og andre som du sier, det ikke lever opp til forventningene som er skapt siden det tross alt er bra på diverse spill.

Jeg tror nok at de som lager disse GPU applikasjonene etterhvert vil endre sine programmer slik at de bedre utnytter dette kortet. Det er ikke godt å si hvor fort det vil bli gjort. Jeg tror nok kortet har potensiale. En må heller ikke glemme at det etter sigende skal være mer strømeffektivt siden de har byttet til 28 nm produksjonsproses.
shauge
#11 Posted : Wednesday, April 18, 2012 6:22:43 PM(UTC)
shauge

Man

Nå har GpuGrid arbeidet med en ny app som støtter gtx680, som de vil ha klar i løpet av kort tid. De har postet noe data for sammenligning http://www.gpugrid.net/forum_thread.php?id=2916#24095.
Som de skriver, så er 680 betydelig raskere enn 580 og den bruker mindre strøm. Med andre ord: Løp og kjøp BigGrin
Users browsing this topic
Guest
Forum Jump  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.