logo
Welcome Guest! To enable all features please Login or Register.

Notification

Icon
Error

Hvordan får dere så mye "tasks" ?
Ingunn
#1 Posted : Saturday, April 02, 2011 12:01:13 PM(UTC)
Ingunn

Rank: Member

Groups: Registered

Maskinen min er på ca hele døgnet hvis vi ikke har gjester.. den får lov til å bruke 3 av 4 kjerner hele tiden.. Når den får "tasks" jobber den jo fint og statistikken ser bra ut.. men stort sett får den jo ikke mer arbeid! Det ser jo ut til at noen får mye mer enn andre! noe en kan gjøre for å bedre dette eller?
bzm
#2 Posted : Saturday, April 02, 2011 12:01:13 PM(UTC)
bzm

Rank: Advanced Member

Groups: Registered, TeamNorwayMember
Man

LHC@Home er et prosjekt som veldig sjelden har noe arbeid å fordele, så hvis du ønsker at maskinen din skal ha nok å gjøre bør du delta på minst ett prosjekt til [:)] Du kan sette prioritet høyt på LHC og lavt på det andre hvis du ønsker det. Grunnen til at noen får flere "tasks" de gangene det er noe å få, er nok først og fremst at de har flere maskiner tilknyttet prosjektet. Kan nok også være litt tilfeldig siden det er lite jobb og mange om beinet [:)]
Bralle
#3 Posted : Saturday, April 02, 2011 12:01:13 PM(UTC)
Bralle

Man

Jeg har 40-50 tasks tilgjengelig så og si hele tiden til min quad, men så har jeg endel prosjekt oppe og går og :) WCG og seti har masse arbeid :)
shauge
#4 Posted : Saturday, April 02, 2011 12:01:13 PM(UTC)
shauge

Man

Jeg har ikke gjort det nå, men det er mulig å justere hvor mange dager boinc skal laste ned arbeid for. Hvis en gjør dette for LHC så kan det være at en har arbeid lenger enn andre når det er en midlertidlig stopp i nye tasks [:)] Jeg bruker den andre metoden, å kjøre flere prosjekter samtidlig [:)]
Ingunn
#5 Posted : Saturday, April 02, 2011 12:01:13 PM(UTC)
Ingunn

har satt på denne climateprediction også nå.. og der fikk jeg jo 4 task med engang [:)] og så satte jeg 90% på lhc og 10% den... vil den slutte å jobbe når det kommer lhc tasker da? Takk for gode råd! [:)]
shauge
#6 Posted : Saturday, April 02, 2011 12:01:13 PM(UTC)
shauge

Man

Boinc clienten har en algoritme som ser på denne prosenten, men den prøver også å gjøre ferdig alle nedlastede oppgaver før fristen også. Så når det nærmer seg tidsfrist for Climateprediction taskene og hvis den finner ut at den har dålig tid, så vil de bli prioritert.
Ingunn
#7 Posted : Saturday, April 02, 2011 12:01:13 PM(UTC)
Ingunn

dette funket jo fint! [:)] den har gjort lhc tasker i natt selv om de climateprediction fortsatt er der [:)]
Ingunn
#8 Posted : Saturday, April 02, 2011 12:01:13 PM(UTC)
Ingunn

wow.. nå renner det jo inn med lhc tasks!' trodde de hadde "produksjonstopp" pga den lekasjen jeg?
bzm
#9 Posted : Saturday, April 02, 2011 12:01:13 PM(UTC)
bzm

Man

Quote:
wow.. nå renner det jo inn med lhc tasks!'
De forsvant jaggu fort ut igjen. Ser ut som vi er mange som fortsatt henger på dette prosjektet [:)]
Code:
[b]Server Status[/b] Up, Out of work 78945 workunits in progress
Dunsay
#10 Posted : Saturday, April 02, 2011 12:01:13 PM(UTC)
Dunsay

Man

Quote:
Ser ut som vi er mange som fortsatt henger på dette prosjektet [:)]
Jeg har satt resource share til 1000 på LHC og 100 hver på ABC og SETI... Er svært spent på hva LHC kan komme til å oppdage, så når det blir wu's nok blir LHC helt alene om resursene her! [:D]
wodan
#11 Posted : Saturday, April 02, 2011 12:01:13 PM(UTC)
wodan

Man

Jeg får vel si "heisann!", siden det er så lenge siden jeg har ytret noe her. [:)] Ser det godt driv her inne gitt. [;)] så:
Quote:
Jeg har satt resource share til 1000 på LHC og 100 hver på ABC og SETI...
hvor gjør du dette Dunsey, er på det på boinstats, jeg har brukt bam, der har jeg sett dette, men kan det også gjøres lokalt på boincklienten? Edit: Ser ut til at jeg holder rekorden i antall edit [:p]
tz
#12 Posted : Saturday, April 02, 2011 12:01:13 PM(UTC)
tz

Man

Was thanked: 2 time(s) in 1 post(s)
Quote:
Quote:
hvor gjør du dette Dunsey, er på det på boinstats, jeg har brukt bam, der har jeg sett dette, men kan det også gjøres lokalt på boincklienten?
Eg veit sjølvsagt ikkje korleis Dunsay gjer det, men ein måte er å gå inn på "your account" på f.eks. LHC@home og sjå på det som heiter Preferences... På eit av valga (det som kallast Resource share and graphics) så går du inn på "LHC@home preferences". Det første valget på den sida er "Resource share" og er av Boinc forhåndsinnstilt på '100'. Du velger "Edit LHC@home preferences" og rett og slett endrer "Resource share" til det du måtte ønske (f.eks. 1000). Sidan alle andre prosjekt du er med i er innstilt på 100 så vi du ikkje trenge å gjere noko med dei (om du ikkje ønsker å endre dei også - f.eks. ned til 10 eller 1 for å kjøre LHC for full spiker når der er arbeid og andre prosjekt når LHC er tom) - men du må sjølvsagt gå inn på Boinc Manager og trykke 'update' på LHC (og evt. andre prosjekt som du har forandre på) for at endringane dine skal bli gjordt gjeldande. Kanskje du kan gjere dette frå BAM også, men dette veit eg ingenting om sidan eg ikkje bruker dette - kanskje andre kan seie meir om det???
Quote:
Edit: Ser ut til at jeg holder rekorden i antall edit [:p]
Gratulerer med 'Edit-rekorden' [:D]
Dunsay
#13 Posted : Saturday, April 02, 2011 12:01:13 PM(UTC)
Dunsay

Man

Quote:
Quote:
hvor gjør du dette Dunsey, er på det på boinstats, jeg har brukt bam, der har jeg sett dette, men kan det også gjøres lokalt på boincklienten?
Jeg bruker BAM til dette, men det går også an å gjøre det slik tz beskriver! [;)] Lokalt har du ikke mulighet til dette...
wodan
#14 Posted : Saturday, April 02, 2011 12:01:13 PM(UTC)
wodan

Man

Akkrobat. Takk for svar begge to [:)]
Fruktkake
#15 Posted : Saturday, April 02, 2011 12:01:13 PM(UTC)
Fruktkake

Rank: Newbie

Man

Vi bør ikke hamstre oppgaver vi vil bruke mye tid på til dette. LHC@Home trenger resultatene RASKT. Prosjektet > lagpoeng. Vi skal ikke hindre vitenskapen her.
opyrt
#16 Posted : Saturday, April 02, 2011 12:01:13 PM(UTC)
opyrt

Man

Quote:
Vi bør ikke hamstre oppgaver vi vil bruke mye tid på til dette. LHC@Home trenger resultatene RASKT. Prosjektet > lagpoeng. Vi skal ikke hindre vitenskapen her.
Jeg tror ikke det er det som er poenget. Tvert imot! [:)] Poenget er å prioritere LHC-pakker når det er noen tilgjengelig. Det er en egen innstilling for hvor langt tid frem i tid man skal buffre pakker for, og det er ikke den det er snakk om her. Prioritetsinnstillingene er for å justere hvilke prosjekt man fortrinnsvis vil regne på. Så at folk setter LHC-prioriteten til 1000 og andre prosjekt til 10 gagner faktisk prosjektet. [:)]
Dunsay
#17 Posted : Saturday, April 02, 2011 12:01:13 PM(UTC)
Dunsay

Man

Quote:
Quote:
Jeg tror ikke det er det som er poenget. Tvert imot! [:)] Poenget er å prioritere LHC-pakker når det er noen tilgjengelig.
Nettopp! [:)]
Users browsing this topic
Guest
Forum Jump  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.