Rank: Newbie
Groups: Registered
|
You guys are planning to stop at number 2 right? S.
|
|
|
|
|
|
Rank: Advanced Member
Groups: Registered, TeamNorwayMember Joined: 1/25/2008(UTC) Posts: 960  Thanks: 7 times
|
Quote:You guys are planning to stop at number 2 right? Number 2? DOES NOT COMPUTE! 
|
|
|
|
|
|
Groups: Registered, TeamNorwayMember Joined: 1/25/2008(UTC) Posts: 960  Thanks: 7 times
|
Jeg ser i loggene mine at jeg har levert 80 resultat, men jeg er bare kredittert for 79. Noen som har vært borti noe lignende?
|
|
|
|
|
|
|
Quote:Jeg ser i loggene mine at jeg har levert 80 resultat, men jeg er bare kredittert for 79. Noen som har vært borti noe lignende? You have 1 showing up as double check. http://www.psp-project.de/stats.html Not sure how it happens but you see it now and again. S.
|
|
|
|
|
|
|
Quote:Quote:Jeg ser i loggene mine at jeg har levert 80 resultat, men jeg er bare kredittert for 79. Noen som har vært borti noe lignende? You have 1 showing up as double check. http://www.psp-project.de/stats.html Not sure how it happens but you see it now and again. S. AHA! That explains it, thanks! [:)] BTW: How come you know norwegian? Where are you from?
|
|
|
|
|
|
|
+1!! [:D] 
|
|
|
|
|
|
|
Grats guys. I don't know a word of norwegian. Have spent most of my life living in North Carolina, USA. To read the posts I just copy/paste stuff into a translation site and try to pick out the meaning from there. Project related stuff is easy to sort out. Personal conversation stuff does not translate well. S.
|
|
|
|
|
|
|
Jeg hadde en W2008-server som sto og regna på dette prosjektet. Nå er det like før den skal i prod, og det viste seg den skulle kjøre W2003. Etter jeg har reinstallert og kopiert inn igjen filene til LLR, feiler bare llrnet.exe. Har heller ikke fått den til å kjøre på en annen W2003-server. Noen som har vært borti dette? For meg fungerer det ikke på W2003 32-bit og W2003 64-bit, men fungerer på W2008 64-bit.
|
|
|
|
|
|
Groups: Registered, TeamNorwayMember Joined: 8/7/2005(UTC) Posts: 4,780  Location: Sverige. Thanks: 4 times Was thanked: 2 time(s) in 2 post(s)
|
Jeg kan som sagt ikke delta på dette prosjektet, da må jeg sitte og barnepasse maskinene da de stopper hele tiden. [:(]
|
|
|
|
|
|
|
OK, jeg var lei av hvor knotete det var å konfigurere denne klienten på flere kjerner, så jeg lagde min egne lille pakke. Den støtter opp til 8 cores, og det eneste man behøver å gjøre for å kjøre den er å endre brukernavn i "llr-clientconfig.txt". Den har en batch-fil for å starte alle klientene på en gang, og bzm sin patch er installert. Les gjerne README.TXT som ligger i zip-fila. Håper noen av dere får bruk for den! [:)] PSP-LLR_Multicore_opyrt.zip
|
|
|
|
|
|
Groups: Registered, TeamNorwayMember Joined: 6/7/2007(UTC) Posts: 1,485  Thanks: 10 times Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
|
Quote:OK, jeg var lei av hvor knotete det var å konfigurere denne klienten på flere kjerner, så jeg lagde min egne lille pakke. Den støtter opp til 8 cores, og det eneste man behøver å gjøre for å kjøre den er å endre brukernavn i "llr-clientconfig.txt". Den har en batch-fil for å starte alle klientene på en gang, og bzm sin patch er installert. Les gjerne README.TXT som ligger i zip-fila. Den pakka kom 2 timer for sent - ferdig med begge quadene her [:p] Forhåpentligvis bidrar det til (enda) lavere brukerterskel på dette prosjektet!
|
|
|
|
|
|
|
Quote:Quote:OK, jeg var lei av hvor knotete det var å konfigurere denne klienten på flere kjerner, så jeg lagde min egne lille pakke. Den støtter opp til 8 cores, og det eneste man behøver å gjøre for å kjøre den er å endre brukernavn i "llr-clientconfig.txt". Den har en batch-fil for å starte alle klientene på en gang, og bzm sin patch er installert. Les gjerne README.TXT som ligger i zip-fila. Den pakka kom 2 timer for sent - ferdig med begge quadene her [:p] Forhåpentligvis bidrar det til (enda) lavere brukerterskel på dette prosjektet! HAHAHA! Historien gjentar seg! [:))] bzm kom med sin pakke et par timer etter at jeg var ferdig med knoteriet sist gang! [:))] Eneste utfordringen for nye brukere på dette prosjektet nå er få komme seg på laget vårt. Det tok meg to uker å få til, ettersom det er en manuell jobb som må gjøres av prosjektadmin. Men denne pakka skal hvem som helst klare å installere. PS: Grunnen til at teksten i pakka er på engelsk er ikke fordi jeg er så fordømt internasjonal, men at jeg vet hvordan enkelte ting kan spre seg på internett. Like greit å skrive det på engelsk først som sist. [:)] Edit: som dere sikkert har skjønt er jeg også igang på dette prosjektet. Mest sannsynlig var feilen jeg sleit med at WU-porten var sperra i brannmuren. Dette fikk klienten til å tryne uten å logge noe som helst.
|
|
|
|
|
|
Groups: Registered, TeamNorwayMember Joined: 6/7/2007(UTC) Posts: 1,485  Thanks: 10 times Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
|
Jeg har testa hastigheten på LLR371C i forhold til LLRNet. På WUene som deles ut nå har jeg erfart at de med fem sifret K er en del raskere enn de med seks sifret K. På AMD9750@2650 er hastigheten ca 17.000 ms for fem sifret K og 20.800 ms for seks sifret K ved bruk av LLRNet. Ved bruk av LLR371C fikk jeg henholdsvis 12.800 og 16.700 ms.... Jeg har ikke testa på IntelQuaden, men regner med at det er tilsvarende raskere på den også. Jeg kommer til å kjøre tom LLRNet og gå over til den manuelle varianten for å få bedre score. Dette innebærer også at jeg kommer til å levere inn resultater med lavere frekvens.
|
|
|
|
|
|
|
Be careful how long you hang onto work units from the llrnet server. I am seeing some of the <5M work units coming in. That means they are getting sent out again by the server. Not sure how long you have to get the WU finished but would hate to see you miss out on first pass credit because you had them too long. S.
|
|
|
|
|
|
Groups: Registered, TeamNorwayMember Joined: 5/6/2005(UTC) Posts: 1,146 
|
Quote:Be careful how long you hang onto work units from the llrnet server. I am seeing some of the <5M work units coming in. That means they are getting sent out again by the server. Not sure how long you have to get the WU finished but would hate to see you miss out on first pass credit because you had them too long. Ah! That explains why I am getting secondpass credit all of a sudden. Looks like a few clients had old workunits in cache from last time I ran the project. I always finish the current unit by running "llrnet -1" when switching projects, but I guess that still leaves a workunit in the queue?
|
|
|
|
|
|
|
Quote:I always finish the current unit by running "llrnet -1" when switching projects, but I guess that still leaves a workunit in the queue? With default settings, it keeps one extra WU in queue, yes. But then again... atleast those WUs have been double checked now! [:D]
|
|
|
|
|
|
Groups: Registered, TeamNorwayMember Joined: 5/6/2005(UTC) Posts: 1,146 
|
Siden llrnet-klienten opererer med en aktiv workunit og en i kø, kan du gjøre følgende for å avslutte på en ryddig måte: Ber klienten kjøre ferdig aktiv workunit og så avslutte. Ber klienten kansellere workuniten som ligger i kø. For å være sikker kan du prøve å kansellere en gang til og se at du får beskjed om at den er tom [:)]
|
|
|
|
|
|
Groups: Registered, TeamNorwayMember Joined: 4/1/2006(UTC) Posts: 455  Location: Frøya Thanks: 3 times Was thanked: 2 time(s) in 1 post(s)
|
Quote:Siden llrnet-klienten opererer med en aktiv workunit og en i kø, kan du gjøre følgende for å avslutte på en ryddig måte: Ber klienten kjøre ferdig aktiv workunit og så avslutte. Ber klienten kansellere workuniten som ligger i kø. For å være sikker kan du prøve å kansellere en gang til og se at du får beskjed om at den er tom [:)] Eller slik som jeg gjør det (etter at opyrt gjorde meg klar over -c-trikset): Code:$ ./llrnet -1; ./llrnet -c Da kjører den ferdig en jobb og når det er over, flusher den automagix! .R
|
|
|
|
|
|
Forum Jump
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.