logo
Welcome Guest! To enable all features please Login or Register.

Notification

Icon
Error

2 Pages12>
Guide til PSP PRP
bzm
#1 Posted : Saturday, April 02, 2011 12:00:49 PM(UTC)
bzm

Rank: Advanced Member

Groups: Registered, TeamNorwayMember
Man

Også kjent som Prime Sierpinsky Project. Dette er primært en guide for å installere Windows-klienten på flerkjerne-maskiner. 1. Last ned klienten fra http://www.psp-project.de/guides/prp.html ("Automated Network Client") 2. Unzip til f.eks. C:\Program Files\PSP\1\ 3. Rediger llr-clientconfig.txt og bytt ut "nobody" med ditt brukernavn. Endre serviceName til "LLRnet1" 4. Legg inn patchet versjon av client_server.lua (se vedlegg) 5. Legg inn llr-guiconfig.txt (se vedlegg) 6. Kopier katalogen til 2, 3, 4 etc., en for hver kjerne 7. Gå inn i hver av de nye katalogene, rediger llr-clientconfig.txt og endre portnummer fra 6999 til 6998, 6997 etc. Endre serviceName til "LLRnet2" etc. 8. Start alle klientene. Du kan nå høyreklikke på hvilken som helst av dem og velge New GUI window for å se status for alle klientene. Edit: Rettet punkt 7 ang. serviceName
opyrt
#2 Posted : Saturday, April 02, 2011 12:00:49 PM(UTC)
opyrt

Man

Takk for at du poster dette 4 timer etter at jeg måtte finne ut av alt dette på egenhånd [:))] Edit: Takker forresten for LUA-fila. Nå ser alt mye penere ut i konsollet! [:)]
berserk_Tux
#3 Posted : Saturday, April 02, 2011 12:00:49 PM(UTC)
berserk_Tux

Man

Was thanked: 2 time(s) in 2 post(s)
Jeg kjörer uten gui og llr-guiconfig.txt. Det er bare konsoldelen som går på alle mine maskiner. [:)]
bzm
#4 Posted : Saturday, April 02, 2011 12:00:49 PM(UTC)
bzm

Man

Quote:
Takk for at du poster dette 4 timer etter at jeg måtte finne ut av alt dette på egenhånd [:))] Edit: Takker forresten for LUA-fila. Nå ser alt mye penere ut i konsollet! [:)]
Hehe - ante meg at guiden kom litegrann sent, ja [:)] Irriterte meg nok en gang over manglende status-indikator i GUIen, og siden store deler av den er skrevet i et scriptspråk, prøvde jeg å fikle litt for se om jeg kunne få det til å virke. Viste seg å være grei skuring så snart jeg fant riktig sted. Lurer på om jeg kan skrive Lua-programmerer på CVen min nå? [:))]
Ungelovende
#5 Posted : Saturday, April 02, 2011 12:00:49 PM(UTC)
Ungelovende

Man

Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
Quote:
Lurer på om jeg kan skrive Lua-programmerer på CVen min nå? [:))]
JA! [:)]
shauge
#6 Posted : Saturday, April 02, 2011 12:00:49 PM(UTC)
shauge

Man

Bra lua fix bzm! Jeg lurer på om årsaken til at du endrer servicenavn i guiden din er for at hvis du kjører de som service så må de ha unike navn? Da må de kanskje endres i hver llr-guiconfig.txt fil i step 7? Ellers så har jeg satt opp en gui til å ha oversikt over alle klientene på alle maskiner. Det gjorde jeg ved å endre de følgende linjer i llr-guiconfig.txt: -- example allowing any connection on a local network 192.168.1.* GUImask = "255.255.255.0" GUIallow = "192.168.1.0" (GUIallow er avhengig av lokaladressene på nettverket ditt) Deretter er det bare å velge "Add a client" og gi inn netverksadresse og portnummer [:)] Dessverre så er oppdateringsfrekvensen satt veldig høyt og det stjeler en del CPU, men GUIen trenger ikke stå på så lenge om gangen. Det gjelder bare å finne ut hvilken klient jeg la inn denne GUIen på [:-?]
opyrt
#7 Posted : Saturday, April 02, 2011 12:00:49 PM(UTC)
opyrt

Man

Quote:
Irriterte meg nok en gang over manglende status-indikator i GUIen, og siden store deler av den er skrevet i et scriptspråk, prøvde jeg å fikle litt for se om jeg kunne få det til å virke. Viste seg å være grei skuring så snart jeg fant riktig sted. Lurer på om jeg kan skrive Lua-programmerer på CVen min nå? [:))]
Det synes jeg du skal gjøre! Også synes jeg egentlig du skal skrive i den fila at du har endret den og hvorfor du har endret den [:)] Jeg kjenner forøvrig at jeg klør i fingra etter å lage en installer til hele greia... Hadde vært mye greiere å bare bli spurt om hvor mange instanser man ville ha og hvilket brukernavn man har. Så kunne GUI-ting vært "advanced options". Får se om jeg finner på noe smart i helga, men nå er det jo allerede installert, så jeg tviler [:))]
bzm
#8 Posted : Saturday, April 02, 2011 12:00:49 PM(UTC)
bzm

Man

Quote:
Jeg lurer på om årsaken til at du endrer servicenavn i guiden din er for at hvis du kjører de som service så må de ha unike navn? Da må de kanskje endres i hver llr-guiconfig.txt fil i step 7?
Takk, shauge! Rettet første post [:)] Har forøvrig ikke forsøkt å kjøre som service - hovedgrunnen til at jeg endrer den parameteren er at det da står f.eks. "Exit LLRnet2" når du høyreklikker i systray. Greit å vite hvem som er hvem [:)] Et annet tips, forresten: Hvis du skal slutte å kjøre en klient, så start den opp med "-1" som parameter for å kjøre bare 1 workunit.
shauge
#9 Posted : Saturday, April 02, 2011 12:00:49 PM(UTC)
shauge

Man

Quote:
Har forøvrig ikke forsøkt å kjøre som service - hovedgrunnen til at jeg endrer den parameteren er at det da står f.eks. "Exit LLRnet2" når du høyreklikker i systray. Greit å vite hvem som er hvem [:)
Aha. Smart tips [:)] Da kan jeg også finne den klienten som jeg la inn alle de andre klientene i GUIen på [;)]
Sloth
#10 Posted : Saturday, April 02, 2011 12:00:49 PM(UTC)
Sloth

Rank: Newbie

Groups: Registered
Man

It might be a little late since it seems several people are already on the project. There is a simple installer available at http://www.rieselsieve.com/forum/viewtopic.php?t=536 You can select to install it as a service during the install. You can do a 2 or 4 core setup easily this way. In the llr-clientconfig.txt file you just need to change the server to server = "pspnet.no-ip.info" port = 12984 I tried to manually set things up once and got tired of fighting it and hunted down the installed that someone else had done. S.
bzm
#11 Posted : Saturday, April 02, 2011 12:00:49 PM(UTC)
bzm

Man

Quote:
Dessverre så er oppdateringsfrekvensen satt veldig høyt og det stjeler en del CPU, men GUIen trenger ikke stå på så lenge om gangen.
Oppdateres fryktelig ofte ja. Lagde en fix som bare oppdaterer hver gang prosent-tallet endret seg + at den ikke spytter ut en blank linje til konsollet hver gang [:)]
bzm
#12 Posted : Saturday, April 02, 2011 12:00:49 PM(UTC)
bzm

Man

Quote:
It might be a little late since it seems several people are already on the project. There is a simple installer available at http://www.rieselsieve.com/forum/viewtopic.php?t=536 You can select to install it as a service during the install.
Good tip, Sloth! Thanks [:)] That PSP uses the same software as RieselSieve is precisely the reason I made the above patches: The Lua scripts look for the strings output by RieselSieve, but PSP progress output is slightly different [:)] By the way, feel free to join Team Norway if it gets a bit lonely on your team [;)]
berserk_Tux
#13 Posted : Saturday, April 02, 2011 12:00:49 PM(UTC)
berserk_Tux

Man

Nå har jeg oppgradert biosen på 8 maskiner og tatt i bruk bzm's filer. Det virker som om dette har rettet til problemene. åtte maskiner har nå gått to timer uten problem. [:D]
Ungelovende
#14 Posted : Saturday, April 02, 2011 12:00:49 PM(UTC)
Ungelovende

Man

Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
Quote:
åtte maskiner har nå gått to timer uten problem. [:D]
Gode nyheter! [:D]
berserk_Tux
#15 Posted : Saturday, April 02, 2011 12:00:49 PM(UTC)
berserk_Tux

Man

Nå har jeg oppgradert bios og tatt i bruk bzm's filer på alle maskinene (11). Så nå sitter jeg på nåler og venter på at maskinene skal tryne. Men så langt, ingen problemer [:D]
opyrt
#16 Posted : Saturday, April 02, 2011 12:00:49 PM(UTC)
opyrt

Man

Quote:
It might be a little late since it seems several people are already on the project. There is a simple installer available at http://www.rieselsieve.com/forum/viewtopic.php?t=536 You can select to install it as a service during the install. You can do a 2 or 4 core setup easily this way. In the llr-clientconfig.txt file you just need to change the server to server = "pspnet.no-ip.info" port = 12984
Thanks for the tip Sloth. And also, congrats on your recent prime finding. [:)] Oh... and as bzm said. You're more than welcome on Team-Norway if you should ever look for a change in scenery. [:D]
berserk_Tux
#17 Posted : Saturday, April 02, 2011 12:00:49 PM(UTC)
berserk_Tux

Man

En Quad og to Pentium D nekter og kjöre PRP så de kjörer DPAD. Åtte maskiner kjörer PRP. [:)]
berserk_Tux
#18 Posted : Saturday, April 02, 2011 12:00:49 PM(UTC)
berserk_Tux

Man

Jaha da har 10 maskiner tryna på PRP. Går tilbake til Boinc. [:(]
opyrt
#19 Posted : Saturday, April 02, 2011 12:00:50 PM(UTC)
opyrt

Man

Quote:
Jaha da har 10 maskiner tryna på PRP. Går tilbake til Boinc. [:(]
Hvorfor ikke Muon? [:)]
berserk_Tux
#20 Posted : Saturday, April 02, 2011 12:00:50 PM(UTC)
berserk_Tux

Man

Quote:
Hvorfor ikke Muon? [:)]
Jeg har minst problemer når jeg kjörer Boinc. En hd tryna i dag, den har jeg byttet og fått i gang maskinen igjen. To maskiner fungerer fortsatt ikke etter jeg kjörte PRP. Skal titte på det i morgen. [:)]
Users browsing this topic
Guest
2 Pages12>
Forum Jump  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.