logo
Welcome Guest! To enable all features please Login or Register.

Notification

Icon
Error

2 Pages12>
Skal vi inkludere eller ekskludere?
Junta
#1 Posted : Saturday, April 02, 2011 12:00:36 PM(UTC)
Junta

Rank: Advanced Member

Groups: Registered, TeamNorwayMember
Man

Når jeg gratulerte Pantera med sin første million på Boinc, så var det hele 8 personer som tok seg "bryet" med å gratulere henne. Dette synes jeg er mildt sagt sjokkerende og skuffende! Jeg leser på flere av de store lagene sine forum, og der er holdningen totalt anderledes. Der er de i stand til å sette pris på medlemmene sine, store og små. Hva er problemet? [>:)]
shauge
#2 Posted : Saturday, April 02, 2011 12:00:36 PM(UTC)
shauge

Man

Jeg synes vi skal inkludere [;)] men det må være opp til hver enkelt. Ingen skal føle noen plikt. Jeg mener at forumet er veldig inkluderende [:)]
Junta
#3 Posted : Saturday, April 02, 2011 12:00:36 PM(UTC)
Junta

Man

Quote:
Jeg synes vi skal inkludere [;)] men det må være opp til hver enkelt. Ingen skal føle noen plikt. Jeg mener at forumet er veldig inkluderende [:)]
Takk for svar shauge, jeg er naturligvis helt enig. Selvfølgelig skal vi inkludere, men hvorfor er det så vanskelig? Jeg er sikkert ikke best i klassen til å ønske nye medlemmer velkommen, og å gratulere medlemmer med flott innsats på diverse prosjekter. Likevel tar jeg bladet fra munnen, og etterlyser et bedre samhold i laget. Det å være hyggelig mot andre på laget er selvfølgelig ingen plikt, men i min verden handler det om folkeskikk. Jeg er klar over at dette har gått ut på dato i dette landet, men jeg har fortsatt tro på det likevel. Selvfølgelig er det frivillig å være hyggelig, men koster det virkelig så mye?
carlfrs
#4 Posted : Saturday, April 02, 2011 12:00:36 PM(UTC)
carlfrs

Man

For min del, så setter jeg pris på innsatsen til alle, store som små, berserkere og ikke-berserkere, ett-prosjektkjørere og multiprosjektkjørere, linux og windowscrunchere, boinc og ikke-boinc kjørere, etc. etc. Det blir ofte noen dager mellom hver gang jeg titter innom forumet pga andre gjøremål. Leser da som regel kun de nyeste postene og kan dermed lett overse noen tråder som hadde fortjent ekstra oppmerksomhet.
eraser
#5 Posted : Saturday, April 02, 2011 12:00:36 PM(UTC)
eraser

Groups: Registered, Administrators, TeamNorwayMember
Man

Was thanked: 4 time(s) in 1 post(s)
Jeg synes vi er veldig flink på dette. Selfølgelig hadde det ikke gjort noe om flere tør delta på forumet [:)]
Junta
#6 Posted : Saturday, April 02, 2011 12:00:36 PM(UTC)
Junta

Man

Quote:
Jeg synes vi er veldig flink på dette. [:)]
Det synes ikke jeg. Med tanke på alle medlemmer som deltar på forumet, så er vi mildt sagt dårlige til å skape god lagånd. Jeg synes det er viktig å skryte av store og små medlemmer som passerer nye milepæler, og det fortjener de. Det er sikkert for mye å be om, men ......
bzm
#7 Posted : Saturday, April 02, 2011 12:00:36 PM(UTC)
bzm

Man

Quote:
Quote:
Det synes ikke jeg. Med tanke på alle medlemmer som deltar på forumet, så er vi mildt sagt dårlige til å skape god lagånd. Jeg synes det er viktig å skryte av store og små medlemmer som passerer nye milepæler, og det fortjener de. Det er sikkert for mye å be om, men ......
Må si meg enig med eraser her. Synes folk er flinke til å gratulere andre, og tror ikke 10 ekstra "Gratulerer"-meldinger om dagen ville gjort forumet hverken bedre eller mer inkluderende. At "bare" 8 har postet for å gratulere Pantera7 akkurat denne gangen betyr jo ikke at resten ikke bryr seg [:)]
aztylen
#8 Posted : Saturday, April 02, 2011 12:00:36 PM(UTC)
aztylen

Groups: Registered
Man

Jeg syntes en del er flikne til å grattulere og andre kansje ikke så flinke. De flinkeste er vel de som poster jevnt i forumet og de som leser mest stats. For min egen del kan jeg si at innimellom kan det gå meg forbi at noen har gjort noe spess, men det er slik som skjer... Syntes forresten du er kjempeflink til å passe på at medlemer får den ros de fortjener Junta
berserk_Tux
#9 Posted : Saturday, April 02, 2011 12:00:36 PM(UTC)
berserk_Tux

Man

Was thanked: 2 time(s) in 2 post(s)
Denne posten synes jeg var helt unödvendig. Enig med eraser.
runesk
#10 Posted : Saturday, April 02, 2011 12:00:36 PM(UTC)
runesk

Man

Was thanked: 2 time(s) in 1 post(s)
Quote:
Quote:
Quote:
Må si meg enig med eraser her. Synes folk er flinke til å gratulere andre, og tror ikke 10 ekstra "Gratulerer"-meldinger om dagen ville gjort forumet hverken bedre eller mer inkluderende. At "bare" 8 har postet for å gratulere Pantera7 akkurat denne gangen betyr jo ikke at resten ikke bryr seg [:)]
Må bare kaste meg over denne og si meg fullstendig enig. Jeg er blant de som ikke gratulerte i den tråden; det betyr dog ikke at jeg ikke synes det er kjempefint og en strålende innsats. Slike "klapp på skuldra" er kjempebra og fungerer som en oppmuntring til videre innsats. Dog tror jeg ikke antallet spiller noen rolle. Jeg blr f.eks nominert til månedens medlem, og fikk til og med stemmer. At jeg ikke vant, spiller ingen rolle, det at noen syntes jeg hadde bidratt bra, var mer enn god nok inspirasjon til å gi på ekstra i POEM f.eks. En annen ting, er at jeg ser det som naturlig at de "faste" på forumet får det med seg, men for de som er mer sporadisk innom, er det ikke sikkert man faktisk klarer å få med seg alle forumpostinger som er gjort siden man var innom sist. Jeg har f.eks helt gitt opp å forsøke å holde følge via forum-forsiden, og benytter meg kun av listen over de aktive 10 trådene som er under stats-sidene.... Går muligens glipp av enkelte postinger (vel, jeg er jo kronisk opptatt av stats og har nok minst en firefox oppe med TN-stats til en hver tid, så det er ikke ofte).... .R - som egentlig burde vært ute i solen i stede...
Junta
#11 Posted : Saturday, April 02, 2011 12:00:36 PM(UTC)
Junta

Man

Quote:
Selfølgelig hadde det ikke gjort noe om flere tør delta på forumet [:)]
Det er jeg helt enig i eraser, men det er ikke det jeg snakker om. Jeg er til tider ganske aktiv på forumet, og da ser jeg også hvilke andre som er pålogget på forumet. Derfor er det ganske underlig å se at mange filtrerer bort "klapp på skulderen-trådene" Når man først er innlogget på forumet, så skal det ikke mange tastetrykkene til for å skrive en hyggelig melding til en som fortjener det. DC er en super hobby, og jeg vet at mange på laget bruker masse tid og penger for å hjelpe TN. Da er det vel naturlig å bruke "hele" 2 minutter på en gratulasjon? Uansett om det er snakk om stor eller liten, hankjønn eller hunkjønn? Eller er dere så selvopptatte, at dere har nok med dere selv?
Junta
#12 Posted : Saturday, April 02, 2011 12:00:36 PM(UTC)
Junta

Man

Quote:
Denne posten synes jeg var helt unödvendig.
Tenk om igjen b_T!
morgan
#13 Posted : Saturday, April 02, 2011 12:00:36 PM(UTC)
morgan

Man

Fint noen tar seg av gratulasjoner og velkomsthilsner, og sånt [:)] Blir med av og til når eg føler for det (og ser tråden), men ser også på responsen fra andre, har fks 5-6 hilst et nytt mdl velkommen . får det være nok for meg! Det betyr ikkje at eg ikkje ønsker vedkommende velkommen, men eg syns det blir litt rart at vi skal lage lange tråder for denslags . og Nå begynne å føle et slags press for at vi ikkje ble med på akkurat Den gratulasjonen! Et forslag: eraser kan sende ut pm til nye medlemmer der han og oss andre ((vi melder oss på, vi aktive)) ønsker velkommen til Laget og oppfordrer til å joine Forumet ! melder meg herved på med signatur : morgan , ´skulle det bli aktuellt´ [:D]
tz
#14 Posted : Saturday, April 02, 2011 12:00:36 PM(UTC)
tz

Man

Hehe.. Det er bra du røsker litt liv i oss av og til Junta [:D] ... Sjølvsagt skal vi inkludere... Sjølvsagt skal vi bry oss... Sjølvsagt skal vi ta vare på og støtte kvarandre... Sjølvsagt skal vi verdsette god innsats og gode initiativ.... Sjølvsagt skal det ikkje vere ei plikt til å skrive på forumet... ...men med eit godt og inkluderande forum som verdsetter alle som er med - så vil viljen til å delta komme heilt av seg sjølv [:)] La oss vere einige om at den beste måten å fremme aktiviteten her er å ha eit forum som ivaretek alle...
berserk_Tux
#15 Posted : Saturday, April 02, 2011 12:00:37 PM(UTC)
berserk_Tux

Man

Was thanked: 2 time(s) in 2 post(s)
Jeg synes eraser skal stenge denne tråden nå. Nå har dette temaet blitt elta i det vide og det brede.
Junta
#16 Posted : Saturday, April 02, 2011 12:00:37 PM(UTC)
Junta

Man

Takk for at du deler dine meninger om denne saken morgan, men jeg mener fortsatt at vi bør klare å gjøre dette selv. På TA gratulerer de alle medlemmer med diverse milepæler daglig, så hvorfor er det så vanskelig for oss? Til daglig jobber jeg med barn med adferdsproblemer, og nå føler jeg at jeg har en jobb å gjøre på dette laget! [:p] Neida, jeg bare fleiper. Likevel mener jeg at vi bør bli flinkere til sette pris på de andres prestasjoner. Som jeg skriver i overskriften, vi må inkludere, ikke ekskludere. Synes dere virkelig at dette er så provoserende? Hvis TN kun skal være en klubb for de få, så tar jeg på hatten for å gå! Jeg har opphavsretten til vikingen, så jeg tar med meg den også.
Junta
#17 Posted : Saturday, April 02, 2011 12:00:37 PM(UTC)
Junta

Man

Quote:
Jeg synes eraser skal stenge denne tråden nå. Nå har dette temaet blitt elta i det vide og det brede.
Hvis eraser stenger denne tråden, så forlater jeg dette laget. Hvorfor ønsker du å ta livet av en saklig diskusjon b_T?
runesk
#18 Posted : Saturday, April 02, 2011 12:00:37 PM(UTC)
runesk

Man

Quote:
Takk for at du deler dine meninger om denne saken morgan, men jeg mener fortsatt at vi bør klare å gjøre dette selv. På TA gratulerer de alle medlemmer med diverse milepæler daglig, så hvorfor er det så vanskelig for oss? Til daglig jobber jeg med barn med adferdsproblemer, og nå føler jeg at jeg har en jobb å gjøre på dette laget! [:p] Neida, jeg bare fleiper. Likevel mener jeg at vi bør bli flinkere til sette pris på de andres prestasjoner.
Ingen som mener man IKKE skal gjør dette, det som jeg, og jeg kan såklart bare svare for meg selv, ikke liker, er å bli "tvunget" til å gjøre dette. Jeg gratulerer når jeg føler for det, og det innebærer også at jeg faktisk må få det med meg. Jeg synes TN-forumet er et hyggelig sted og det er mange som følger med og gratulerer når milepæler blir nådd. Truslene dine om å ta med deg logoen og dra, er jeg dessuten overrasket over, i og med du i avsnittet over skriver at du jobber med barn med adferdsproblemer. True folk til å gjøre som du ønsker, og spesielt true noen til å være "hyggelige" har sjelden gitt de ønskede resultat, og noen du burde ha vært klar over i utgangspunktet. Jeg synes god man kan oppfordre til å være med på gratulasjoner av milepæler og lignende, men ikke gjør det til tvang og gjør den ellers hyggelige stemningen sur ved å klage over det. Ellers kan det jo være en idé å høre med eraser om det er mulig å få inn en milepælmonitor i stats-motoren hans... På den måten kan man kanskje få det med seg lettere og være med på gratulasjoner når det er store og fine milepæler å feire! .R
Junta
#19 Posted : Saturday, April 02, 2011 12:00:37 PM(UTC)
Junta

Man

Jeg er enig i at "trusselen" er latterlig runesk, men det er merkelig hva man tyr til når man blir trengt opp i et hjørne. [:)]
Junta
#20 Posted : Saturday, April 02, 2011 12:00:37 PM(UTC)
Junta

Man

Det at denne diskusjonen skulle bli så konfliktfylt, er for meg en gåte. Er det virkelig så vondt å være hyggelig mot andre på laget?
Users browsing this topic
Guest
2 Pages12>
Forum Jump  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.