logo
Welcome Guest! To enable all features please Login or Register.

Notification

Icon
Error

6 Pages«<456
Muon1 DPAD
marvik
#101 Posted : Saturday, April 02, 2011 12:00:35 PM(UTC)
marvik

Rank: Advanced Member

Groups: Registered, TeamNorwayMember
Man

Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
Tenkte bare nevne at vi er noen stykker som nå legger inn litt innsats på Muon1 DPAD. Vi har klatret opp til 9.-plass på statsen, og har potensiale til å klatre enda mer i dagene/ukene som kommer. Hadde vært gøy å få med flere på muon-kjøret en liten stund. Hiv dere med! [:)]
Ungelovende
#102 Posted : Saturday, April 02, 2011 12:00:35 PM(UTC)
Ungelovende

Man

Gratulerer med 7. plass!
opyrt
#103 Posted : Saturday, April 02, 2011 12:00:35 PM(UTC)
opyrt

Man

Gratulerer med 6. plass og 600 millioner alle sammen!
marvik
#104 Posted : Saturday, April 02, 2011 12:00:35 PM(UTC)
marvik

Man

Quote:
Gratulerer med 6. plass og 600 millioner alle sammen!
Endelig forbi (Russia) på ordentlig ja. Har tatt litt tid og tålmodighet. Gøy!
Ungelovende
#105 Posted : Saturday, April 02, 2011 12:00:35 PM(UTC)
Ungelovende

Man

Dette beviser at stahet og grenseløs utholdenhet lønner seg i lengden! Grattis gutta! [:D]
steinar
#106 Posted : Saturday, April 02, 2011 12:00:35 PM(UTC)
steinar

Man

Drar denne tråden frem igjen i lyset [:)] De fleste ble vel lei av å kjøre hardt på dette prosjektet for en liten tid tilbake. Det tok sin tid, men vi kapret noen plasser [:)] . Nå er jeg personlig igang igjen sammen med noen andre også ser jeg, og er klar til å kapre et par plasser til [:D] . Det er en lang vei opp, i tillegg kjører de 2 lagene foran oss noe på også. Tidligere poster forklarer det meste, men jeg kjeder dere med å repetere litt [;)] . Prosjektsiden er her : http://www.stephenbrooks.org/muon1/ , og ser helsikes rotete ut. Det man trenger er Moun1 for windows (Ikke lett å finne) - Kan forøvrig også kjøres i linux med Wine. Direkte link for nedlasting : http://www.stephenbrooks.org/muon1/v444d.zip. Unzip denne filen og kjør muon1_cmdline.bat. Et dos vindu vil sprette opp og be deg om å taste inn brukrnavn. For min del skriver jeg [TN]steinrar. [TN] foran brukernavn gjør at du automatisk havner på Team Norway, dvs ingen registrering nødvendig. Deretter enter, and thats it [:)] . Tips: Husk å minimer dosvindu etter du har startet, ellers kan du risikere at ytelse bortimot halvveres. Er det noe man lurer på, så er det bare å poste/Se tidligere poster/Se Wiki. Håper flere har anledning til å være med å løfte laget opp et par plasser [:)]
steinar
#107 Posted : Saturday, April 02, 2011 12:00:35 PM(UTC)
steinar

Man

Hei igjen, tyter videre om dette prosjektet ettersom jeg har litt å informere om [;)] . Etter ymse testing (Ikke med Wine og linux), så er xp32bit det mest egnede OS å kjøre dette prosjektet på. Ikke godt å bli klok på, men ytelse varierer med maskinvare og OS. På en maskin her så yter XP32bit ca 30% bedre en W7 32bit. Er liksom ingen facit på det, men 64bit yter stort sett dålig - Igjen avhengig av maskinvare.. [:-/] - Må bare testes rett å slett. For å få en ide' om ytelse så kan du se hvor langt klienten regner før første checkpoint (mellomlagring). Når du kjører muon1_cmdline.bat, så får du opp et dos vindu som teller oppover x Mpts - Så auto-saving før den teller videre. Det er dette jeg mener med første checkpoint. Når du stater muon1_cmdline.bat for første gang, så er det ikke sikkert den når første checkpoint før den begynner på en ny test. Du må derfor la den surre å gå til den viser i dos vindu Auto-saving. På en quad bør den ikke nå noe særlig lavere enn 200Mpts før første checkpoint. En quad 2,8GHZ med Xp32bit her når ca 260Mpts før første checkpoint. For de som gidder å teste, så kom gjerne med innspill med hardware/OS brukt [:)] . Igjen, minimer vindu når du kjører pga av ytelse. TROR dette kun gjelder hvis du kjører BOINC og GPU prosjekt i tillegg dog... Ser dere som jeg den spesielle skalpen ikke så altfor langt fremme der ? [;)]
Dunsay
#108 Posted : Saturday, April 02, 2011 12:00:35 PM(UTC)
Dunsay

Man

«Current new version is being debugged, check back in a few days.» Syns jeg har sjekka innom «in a few days» ganske lenge nå... Noen som sitter på info?
Dunsay
#109 Posted : Saturday, April 02, 2011 12:00:36 PM(UTC)
Dunsay

Man

Takk for mail, steinar! Fyres opp i morgen! [;)]
Users browsing this topic
Guest
6 Pages«<456
Forum Jump  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.