logo
Welcome Guest! To enable all features please Login or Register.

Notification

Icon
Error

2 Pages12>
Guess who's back???
Zippo590
#1 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:51:10 AM(UTC)
Zippo590

Rank: Advanced Member

Groups: Registered
Man

Endelig er jeg tilbake i SoB. Og jeg kommer sterkt tilbake. Jeg har ikke vært tilstede da min gamle prosessor ble overopphetet av SoB. Den ble mer overopphetet for hver ny CPU versjon som kom og jeg mistet gnisten til å delta i projektet da jeg ikke kunne produsere noe selv. Men nå er ny hardware i hus, og jeg kjører SoB på den. Den nye hardwaren: AMD 64 X2 4400+ <--- 55 grader med full load på begge CPU. 2Gb minne <--- et minimum i dag mener jeg. MSI hovedkort. <--- MSI ruler. Nvidia GF 7800GTX <--- Jeg spiller jo. :) PS: Denne maskina er helt RÅÅÅÅ
berserk_Tux
#2 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:51:10 AM(UTC)
berserk_Tux

Groups: Registered, TeamNorwayMember
Man

Was thanked: 2 time(s) in 2 post(s)
Quote:
Endelig er jeg tilbake i SoB. Og jeg kommer sterkt tilbake.
Fantastisk. Velkommen tillbake [;)]
Silje
#3 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:51:10 AM(UTC)
Silje

Velkommen tilbake! [:)]
eraser
#4 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:51:10 AM(UTC)
eraser

Groups: Registered, Administrators, TeamNorwayMember
Man

Was thanked: 4 time(s) in 1 post(s)
Endelig tilbake! Håper denne er mer stabil enn de forrige maskinene dine. Synd du går glipp av konkurransen denne gangen... Blir gøy å se hva ytelsen er... [B-)]
Zippo590
#5 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:51:10 AM(UTC)
Zippo590

Man

Takker så mye, alle sammen. Eraser: Er veldig spent selv på hva denne maskinen klarer å produsere. [:p]
eraser
#6 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:51:10 AM(UTC)
eraser

Man

Du får gi rapport når vi går over til first-pass jobber, slik at vi får den inn på listen. Luftkjøling du satser på?
Zippo590
#7 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:51:10 AM(UTC)
Zippo590

Man

Quote:
Du får gi rapport når vi går over til first-pass jobber, slik at vi får den inn på listen.
Yes, Sir. Will do that.
Quote:
Luftkjøling du satser på?
Jepp. Jeg kjører med boxed luftkjøling. Skal skifte den ut en eller gang med vann da. [:D]
brage
#8 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:51:10 AM(UTC)
brage

Man

Næmen! Velkommen tilbake [:D] Ser ut som en fin maskin, ja. Skulle gjerne hatt noe lignende her i huset... Gleder meg til å høre hva den yter
trn100
#9 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:51:10 AM(UTC)
trn100

Man

Quote:
Endelig er jeg tilbake i SoB. Og jeg kommer sterkt tilbake. Jeg har ikke vært tilstede da min gamle prosessor ble overopphetet av SoB. Den ble mer overopphetet for hver ny CPU versjon som kom og jeg mistet gnisten til å delta i projektet da jeg ikke kunne produsere noe selv. Men nå er ny hardware i hus, og jeg kjører SoB på den. Den nye hardwaren: AMD 64 X2 4400+ <--- 55 grader med full load på begge CPU. 2Gb minne <--- et minimum i dag mener jeg. MSI hovedkort. <--- MSI ruler. Nvidia GF 7800GTX <--- Jeg spiller jo. :) PS: Denne maskina er helt RÅÅÅÅ
Gleder meg til å se hva du får til med den, da den er nesten lik min nye [:)] Nesten samme CPU men X2 4800+ 2Gb minne (Og enig!) Satte først opp MSI som jeg har brukt med stor fornøyelse i mange år, men ble overtalt til å prøve ASUS. Funker veldig greit det også, da jeg trengte mange S-ATA porter og kortet har en lydløs heatpipe chipset kjøler [;)] Gainward 7800GTX (Ehhh.... Fordi SoB har 2 status vinduer med dual CPU [B-)] )
Zippo590
#10 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:51:10 AM(UTC)
Zippo590

Man

Quote:
Satte først opp MSI som jeg har brukt med stor fornøyelse i mange år, men ble overtalt til å prøve ASUS. Funker veldig greit det også, da jeg trengte mange S-ATA porter og kortet har en lydløs heatpipe chipset kjøler [;)]
Jeg her selv heller dårlig erfaring med ASUS og ABIT. vifta på chipset sluttet å virke på disse hovedkortdene etter maks 3 mnd. Ut over dette er det meget gode hovedkort. Siden du kjører med heatpipe kjøler så er det en annen type vifte (kanskje tilogmed uten vifte).
Quote:
Gainward 7800GTX (Ehhh.... Fordi SoB har 2 status vinduer med dual CPU [B-)] )
Er du sikker på at en GF 7800GTX er kraftig nok til å vise hele 2 status vinduer? Kanskje 2 slike kort i SLI???. Bare tuller med deg..
berserk_Tux
#11 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:51:10 AM(UTC)
berserk_Tux

Man

Quote:
Jeg her selv heller dårlig erfaring med ASUS og ABIT.
Ja jeg har en annen erfaring med MSI. To HK jeg kjöpte var helt döde. Har gått over til asus og Asrock og har siden ikke hatt problemer [;)]
eraser
#12 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:51:10 AM(UTC)
eraser

Man

Quote:
Quote:
Jeg her selv heller dårlig erfaring med ASUS og ABIT.
Ja jeg har en annen erfaring med MSI. To HK jeg kjöpte var helt döde. Har gått over til asus og Asrock og har siden ikke hatt problemer [;)]
Altid hatt god erfaring med MSI. Aller best er live-updaten deres [B-)]
Zippo590
#13 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:51:10 AM(UTC)
Zippo590

Man

Quote:
Altid hatt god erfaring med MSI. Aller best er live-updaten deres [B-)]
Hør hør. Live-updaten som MSI er det ingen som har lignendes engang. (som jeg har sett da)
berserk_Tux
#14 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:51:10 AM(UTC)
berserk_Tux

Man

Quote:
Hør hør. Live-updaten som MSI er det ingen som har lignendes engang. (som jeg har sett da)
Jeg foretrekker og ha 100% kontroll og innstalerer biosoppgradering manuelt, Men jeg lever kanskje i stenalderen [;)] Skal selv investere i dualcore maskin på nyåret og det blir sikkert en 1Amd 64- 4800+ men med asus eller Asrock hk [:o)] Edit. Har du prövd din nye maskin zippo med Linux 64 [:-/]
eraser
#15 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:51:10 AM(UTC)
eraser

Man

Quote:
Jeg foretrekker og ha 100% kontroll og innstalerer biosoppgradering manuelt, Men jeg lever kanskje i stenalderen [;)]
Synes man har god kontroll med det systemet. Dessuten er det ikke altid like lett å holde seg oppdatert på alle områder.
bzm
#16 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:51:10 AM(UTC)
bzm

Man

Quote:
Satte først opp MSI som jeg har brukt med stor fornøyelse i mange år, men ble overtalt til å prøve ASUS. Funker veldig greit det også, da jeg trengte mange S-ATA porter og kortet har en lydløs heatpipe chipset kjøler [;)]
La meg gjette: Asus A8N-SLI Premium? Har siktet meg inn på det kortet jeg også pga. chipset-kjøleren [:)] Er du fornøyd med kortet?
trn100
#17 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:51:10 AM(UTC)
trn100

Man

Quote:
Quote:
La meg gjette: Asus A8N-SLI Premium? Har siktet meg inn på det kortet jeg også pga. chipset-kjøleren [:)] Er du fornøyd med kortet?
Veldig fornøyd med kortet [:)] Kjører Raid 1 + Raid 5 med tilsammen 5 disker samt SATA DVD brenner på 2 kontrollere og har i tillegg en supersmart brakett bak hvor man kan koble til 2 SATA enheter inkl. strøm uten å åpne kabinettet. Det er imidlertid 2 ting som ikke har direkte med kortet å gjøre: 1. Ikke sett kortet i et kabinett hvor det står opp ned! Da virker ikke heatpipen som den skal. 2. Creative X-FI kortene har problemer med brikkesettet på kortet, i allefall foreløpig... Edit: Fordi X-FI lydkortet ikke funker som det skal i øyeblikket, bruker jeg det som er innebygget på HK'et, og dette er ikke spesielt imponerende! Dårlig SW til lyd-biten også.
trn100
#18 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:51:10 AM(UTC)
trn100

Man

Quote:
Er du sikker på at en GF 7800GTX er kraftig nok til å vise hele 2 status vinduer? Kanskje 2 slike kort i SLI???.
Nettopp [:)]
Quote:
Bare tuller med deg..
Hadde en mistanke om det [;)]
lilbossy
#19 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:51:10 AM(UTC)
lilbossy

Quote:
Re: Guess who's back???
.... me?
nebus
#20 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:51:10 AM(UTC)
nebus

Man

Quote:
Den nye hardwaren: AMD 64 X2 4400+ <--- 55 grader med full load på begge CPU. 2Gb minne <--- et minimum i dag mener jeg. MSI hovedkort. <--- MSI ruler. Nvidia GF 7800GTX <--- Jeg spiller jo. :) PS: Denne maskina er helt RÅÅÅÅ
Får eg love å spørre ka enn må betale for et slikt monster av ei maskin???? Har en liten mistanke om at eg som fattig student kan sjå langt etter den [:(]
Users browsing this topic
Guest
2 Pages12>
Forum Jump  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.