logo
Welcome Guest! To enable all features please Login or Register.

Notification

Icon
Error

2 Pages<12
Knopix og SOB
brage
#21 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:51:07 AM(UTC)
brage

Rank: Advanced Member

Groups: Registered
Man

Her er min sclient.conf Skriv ditt navn der brage står i rødt. Du trenger ikke skrive Team. Det går av seg selv.
Quote:
# The address of the SB server to connect to. You shouldn't # need to change this unless you're doing something incredibly # unauthorized with our client! (Or if you're using a proxy.) # # Currently a ServerAddress of sbp.pns.net along with either # ServerPort 80 or ServerPort 22 will allow you to go around # most packet filtering firewalls. Try these if you experience # difficulty connecting. ServerAddress sb.pns.net ServerPort 1717 # The username to use on the server. This MUST BE A VALID # you will be denied blocks! If you wish, you can use the # 'anonymous' username, but remember that you won't be able # to view your individual performance statistics on the # website since they'll be shared with everyone else using # 'anonymous'. # # Team and Username should both be alphanumeric (no spaces, # _, -, etc) and 16 characters or less. Usernames must # be assigned by the online signup script at # www.seventeenorbust.com but team names can be added w/o # a signup and will be automatically tracked online Username brage # DO NOT leave Team blank. This causes errors on some systems. # If you wish to not be on a team, leave it as Team (null) Team (null) # Controls the client's logging behavior. The client will # either write its results to a logfile, to the console, or # both. You can also define a maximum log size -- once the # log reaches this size, old entries will be removed when # new entries are added. MaxLogSize is measured in kbytes. LogFile sclient.log LogToConsole 1 MaxLogSize 1000 # The priority level to run at. The following values are # defined; any other value will be ignored: # 1 - realtime priority (NOT recommended) # 2 - high priority # 3 - normal priority # 4 - low priority # 5 - idle priority (recommended) PriorityLevel 5 # The transmission of intermediate blocks is recommended if you # have a constant internet connection. Even if you cannot # connect for the intermediate block reports every time, # computation will still continue, although it will pause # breifly to try every hour or so. # 1 - Enable # 0 - Disable Transmit 1 # MaxRetries and RetryWait define how the client handles block # request or report failures. The client will retry a maximum # of MaxRetries times (or infinitely if MaxRetries is 0). Once # it exceeds this number, it will exit. After a failure, it # will wait RetryWait seconds before retrying. (Please don't # set this lower than 60 seconds, or you'll be hammering the # server if it ever goes down!) MaxReportRetries 0 MaxRetries 0 RetryWait 1200
berserk_Tux
#22 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:51:07 AM(UTC)
berserk_Tux

Groups: Registered, TeamNorwayMember
Man

Was thanked: 2 time(s) in 2 post(s)
naa gaar den tror jeg. jeg skriver fra linux saa jeg har ikke norske tegn [:)]
brage
#23 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:51:07 AM(UTC)
brage

Man

Jepp. Kun Username skal endres. Det er ingen vits å gjøre noe med Team
berserk_Tux
#24 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:51:07 AM(UTC)
berserk_Tux

Man

Quote:
Takk for hjelpen brage den gaar naa paa hovedpcen bytter til stack naar denne jobben er klar [:D]
brage
#25 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:51:07 AM(UTC)
brage

Man

Du får tekst i vinduet som sier hvordan fremgangen går. Det kommer nye linjer for hver blokk som er fullført [:)] Veldig fancy!
Quote:
[Mon Oct 17 21:58:13 2005] client process [v2.5.0] invoked [Mon Oct 17 21:58:13 2005] priority set to idle [Mon Oct 17 21:58:13 2005] got k and n from cache [Mon Oct 17 21:58:13 2005] Intel(R) Celeron(R) CPU 2.40GHz detected. Enabling cpu specific optimizations. [Mon Oct 17 21:58:39 2005] restarting proth test from cache (k=22699, n=3578374) [1.8%]
brage
#26 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:51:07 AM(UTC)
brage

Man

Quote:
Quote:
Takk for hjelpen brage den gaar naa paa hovedpcen bytter til stack naar denne jobben er klar [:D]
[:D] Strålende! Det finnes alltid en linux-variant som dekker selv de særeste behov [:)]
berserk_Tux
#27 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:51:07 AM(UTC)
berserk_Tux

Man

Quote:
Strålende! Det finnes alltid en linux-variant som dekker selv de særeste behov
Jeg gaar helt aaver til Linux, det er helt suverent. Kan du anbefale en fullversion til meg brage [:D] EDIT. Linux klienten er raskere [:p]
brage
#28 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:51:07 AM(UTC)
brage

Man

[:D] Det var en svær utgave av Tux du har. Jeg kan vel først og fremst anbefale deg å ta en kikk på Distrowatch. Denne siden holder øye med alle distribusjoner. De største for tiden er Ubuntu, Fedora, Mandriva og SUSE. Personlig ville jeg prøvd OpenSUSE. Her finner du både instrukser og link til en oversikt over kjappe mirrors. Ellers må jeg si at det har vært litt problemer med SoB på nyere distribusjoner og jeg har ikke testet SoB på SuSE 10. Problemet skyldes at SoB klienten er avhengig av en litt eldre versjon av noen biblioteker ved navn glibc. Det kan være fixet av SoB folkene, men jeg tvilker. Om du venter til senere i dag kan jeg finne en nyere distribusjon som fungerer fint. Om du ikke vil vente vet jeg at Mandriva 2005 LE fungerer ypperlig. Hent de tre .iso filene HER Så må du bare spørre om det er noe. Det meste av programvare for distribuert databehandling fungerer ypperlig på Linux, men dessverre ikke alltid like knirkefritt som i Windows. Dette skyles stort sett at det ikke settes av tilsvarende ressurser til Linux versjonen. Folding@home er det prosjektet med best programvare så langt. Men SoB er også bra. FAD derimot er virkelig elendig og viser knapt noen interesse for Linux.
berserk_Tux
#29 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:51:07 AM(UTC)
berserk_Tux

Man

Takk for det da skal jeg gå på jakt etter en svensk version for tegnsettenes skyld. Skal formiske avatarn når jeg får tid [:D] EDIT. da har jeg valgt Ubuntu [:))]
brage
#30 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:51:07 AM(UTC)
brage

Man

Veldig kjekt at du er interessert i Linux [:x]
berserk_Tux
#31 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:51:07 AM(UTC)
berserk_Tux

Man

Quote:
Veldig kjekt at du er interessert i Linux
Jeg holdt på med Linux for noen år siden. men det jeg så på Knoppix er jo noe helt nytt. Når jeg holdt på så var det et stort problem med drivere så jeg gav opp. men denne gangen fungerte alt uten problem [:p]
brage
#32 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:51:07 AM(UTC)
brage

Man

Det har skjedd en voldsom utvikling innen Linux de siste årene. Det er mer enn man kan si om konkurrenten...
berserk_Tux
#33 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:51:07 AM(UTC)
berserk_Tux

Man

Ja da er det förste settet i stack reolen igang med knoppix og SOB. to nye fölger på tordag [=D>] EDIT: Linux clienten er mye raskere på mine maskiner [:D]
berserk_Tux
#34 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:51:07 AM(UTC)
berserk_Tux

Man

ja da har jeg innstalert ubuntu Linux på min hovedpc. den var lettere og innstalere enn WindowsXP [:D]
brage
#35 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:51:07 AM(UTC)
brage

Man

Det høres bra ut. Eneste minuset med den linux-dristroen du har valgt er at det ikke er spesiellt lett å få SOB igang. Har du prøvd. Du støter på det nevnte problemet med glibc. Jeg har installert siste SUSE 10 OSS i kveld og kjører SOB uten noen problem og har fått autostart og shutdown ved hjelp av KDE. Enklere blir det ikke...
berserk_Tux
#36 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:51:07 AM(UTC)
berserk_Tux

Man

Ja jeg får ikke starta SOB har du en kommando jeg kan bruke [:(]
brage
#37 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:51:07 AM(UTC)
brage

Man

Vel, der ligger problemet... Jeg har undersøkt alt jeg kan rundt dette problemet og måten SOB folka har laget programmet krever spesielle versjoner av glibc. Derfor er det intet annet alternativ enn å installere den påkrevde versjonen eller finne en annen variant av Linux. Den forrige versjonen av ubuntu (horay hedgehog) hadde riktig versjon, mens den nye versjonen, breezy badger, har feil versjon. Personlig ville jeg ikke valgt å installere over glibc siden det kan skape problemer for andre program som bruker dette bilioteket. Jeg ville gått for OpenSUSE. Synd, men sant...
berserk_Tux
#38 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:51:07 AM(UTC)
berserk_Tux

Man

Quote:
Jeg ville gått for OpenSUSE.
Jeg har begynt og laste ned den versionen nå EDIT: Man lärer noe nytt hver dag [:D]
brage
#39 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:51:07 AM(UTC)
brage

Man

En fin innstilling. Noen blir frustrerte over antallet linux-distribusjoner der ute. Andre ser på det som en mulighet [:D]
Users browsing this topic
Guest
2 Pages<12
Forum Jump  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.