Rank: Advanced Member
Groups: Registered
|
Er det noen som vil bli med på en uformell konkurranse om produksjon på SoB? Det er flere måter å gjøre dette på: 1. Førstemann til å produsere X T cEMs vinner. 2. Som punkt 1, men justert for din 'overall rate'. 3. Som punkt 1, justert for din 'last day rate' for en viss dag. 4. Førstemann til å nå X T cEMs vinner. 5. Annet Jeg personlig ser på alternativ 3 som det beste, ettersom det vil kunne gi mest mulig jevn 'kamp' mellom de som har mye datakraft og vi som har lite... Alternativ 1 vil gi store skiller mellom disse to gruppene, alternativ 2 vil gi fordeler til oss som har tatt 'pauser' fra SoB mens alternativ 4 legger for mye vekt på tidligere produserte cEMs... Andre ideer og påmeldinger mottas med takk! :-)
|
|
|
|
|
|
Groups: Registered, Administrators, TeamNorwayMember Joined: 3/28/2004(UTC) Posts: 5,509  Location: Brattholmen, Sotra Was thanked: 4 time(s) in 1 post(s)
|
Artig ide. Hva om jeg logger produksjon for alle medlemmer på et gitt tidspunkt deretter kjører vi på. Når perioden er over sjekker jeg loggen og beregner produksjon.. [:-/] Var det noe sånt du mente?
|
|
|
|
|
|
Groups: Registered, TeamNorwayMember Joined: 8/7/2005(UTC) Posts: 4,780  Location: Sverige. Thanks: 4 times Was thanked: 2 time(s) in 2 post(s)
|
Ikke glem da at jeg sponser en Intel Celeron D 64-2,80 som premie den 23 oktober [:D]
|
|
|
|
|
|
Groups: Registered, Administrators, TeamNorwayMember Joined: 3/28/2004(UTC) Posts: 5,509  Location: Brattholmen, Sotra Was thanked: 4 time(s) in 1 post(s)
|
Da kunne vi jo gjort det til en offisiell konkuranse! [:D]
|
|
|
|
|
|
|
Quote:Artig ide. Hva om jeg logger produksjon for alle medlemmer på et gitt tidspunkt deretter kjører vi på. Når perioden er over sjekker jeg loggen og beregner produksjon.. [:-/] Var det noe sånt du mente? Noe sånt. La meg gi et eksempel: Når konkurransen starter har Ole produsert 10T og produserer 2 cEMs/sec 'last day rate' Dole produsert 20T og produserer 1 cEMs/sec 'last day rate' Doffen produsert 30T og produserer 3 cEMs/sec 'last day rate' Så finner man ut hvor mye arbeid konkurransen består i. La oss anta at man har blitt enige om at den er definert som 10T for en person med like stor 'last day rate' som Ole - 2 cEMs/sec. For å vinne må altså Ole produsere 10T nytt arbeid, det vil si en totalsum på 10T + 10T = 20T Dole er bare halvparten så rask, så han slipper med 5T nytt arbeid, det vil si totalt 20T + 5T = 25T For Doffen sin del må han opp i 15T nytt arbeid, totalt 30T + 15T = 45T
|
|
|
|
|
|
|
Så om jeg stopper maskinene mine 2 dager før avspark har jeg en meget god sjanse? Edit: Da kunne vi f.eks. si at konkuransen varer i 20 dager, mens jeg logger 15 av dem. Når jeg starter loggingen er det ingen som vet. Da blir jeg inhabil.
|
|
|
|
|
|
|
Quote:Så om jeg stopper maskinene mine 2 dager før avspark har jeg en meget god sjanse? Edit: Da kunne vi f.eks. si at konkuransen varer i 20 dager, mens jeg logger 15 av dem. Når jeg starter loggingen er det ingen som vet. Da blir jeg inhabil. Da har du en meget god sjanse, ja! Du kan jo ta utgangspunkt i Team Stats før noen av oss får sjansen til å 'tune' last day raten vår? Det gjør vel ikke noe om konkurransen starter noe etter at utgangspunktet er hentet inn?
|
|
|
|
|
|
Groups: Registered, TeamNorwayMember Joined: 8/7/2005(UTC) Posts: 4,780  Location: Sverige. Thanks: 4 times Was thanked: 2 time(s) in 2 post(s)
|
Quote: Ikke glem da at jeg sponser en Intel Celeron D 64-2,80 som premie den 23 oktober Jeg beholder Prossesoren her til vinneren er kåret. Vinneren for sende meg sin adresse så sender jeg den direkte [:D] Det er vell ingen vits og sende et E-postbrev om dette. Det er jo ingen som reagerer, man skulle tro at hele medlemmsmassen har avgott med döden [@-)]
|
|
|
|
|
|
|
Quote:Quote: Ikke glem da at jeg sponser en Intel Celeron D 64-2,80 som premie den 23 oktober Jeg beholder Prossesoren her til vinneren er kåret. Vinneren for sende meg sin adresse så sender jeg den direkte [:D] Det er vell ingen vits og sende et E-postbrev om dette. Det er jo ingen som reagerer, man skulle tro at hele medlemmsmassen har avgott med döden [@-)] Vi får bare oppfordre folk til å melde seg på. Følgende deltakere er allerede påmeldt: 1. zyman_6 2. hallstei 3. eraser (muligens inhabil) Dommer/Organisator: eraser Sign up, people! :-)
|
|
|
|
|
|
|
Hvordan kan vi organisere det slik at vi får flest mulig med? Da tenker jeg gjerne på dem som kanskje ikke har vært med på en stund. Deres prod er vel 0. Satse på overall ? Skal få produsert en nyhet om dette. [:)] Tror det kan bli veldig gøy.
|
|
|
|
|
|
|
Quote:Hvordan kan vi organisere det slik at vi får flest mulig med? Da tenker jeg gjerne på dem som kanskje ikke har vært med på en stund. Deres prod er vel 0. Satse på overall ? Skal få produsert en nyhet om dette. [:)] Tror det kan bli veldig gøy. Det må gjøres spennende for alle involverte, og vinneren bør få heder og ære! Tittel som SoB Mester eller liknende. "Sovende" medlemmer kan man eventuelt forhøre seg med? Regner med at folk er med for å konkurrere, og ikke nødvendigvis vinne... Først bør vi få med de aktive! magnewi? brage? trn100? Andre?
|
|
|
|
|
|
|
Helt klart at vinneren må få heder og ære! Zyman gir vekk en Celeron prosessor til vinneren og jeg lager et diplom! Hvis vi tar utgangspunkt i oss som produserer nå. Bare for å ha et utgangspunkt. La oss si at en til melder seg på som nå har 0 i gårsdagensprod. Hvordan skal vi organisere dette da? Over hvor lang periode skal konkuransen foregå. Det hadde vært veldig kjekt å få tilbake "sovende" medlemmer
|
|
|
|
|
|
|
Heiste! Dette høres gøy ut. Skulle ønske jeg ikke bodde i en liiiten leilighet og ikke får sove om maskinene står på om natten [:(]
|
|
|
|
|
|
|
Quote:Heiste! Dette høres gøy ut. Skulle ønske jeg ikke bodde i en liiiten leilighet og ikke får sove om maskinene står på om natten Du får gå på aptoteket å kjöpe deg sov i ro brage [  ] [  ] [  ] [  ]
|
|
|
|
|
|
|
Quote:Quote:Heiste! Dette høres gøy ut. Skulle ønske jeg ikke bodde i en liiiten leilighet og ikke får sove om maskinene står på om natten Du får gå på aptoteket å kjöpe deg sov i ro brage [  ] [  ] [  ] [  ] Det spørs om min søte kjæreste går med på det siden hun faktisk bor her hun også. Men jeg har vurdert det [;)] For å gjøre ting bedre har jeg bestilt DENNE cpu-kjøleren i dag sammen med en stille vifte for å dempe en maskin som kjører standaard-kjøling. Da vil jeg vel produsere litt mer i SoB jeg også. Jeg er med på konkurransen [:)]
|
|
|
|
|
|
|
Quote:Helt klart at vinneren må få heder og ære! Zyman gir vekk en Celeron prosessor til vinneren og jeg lager et diplom! Hvis vi tar utgangspunkt i oss som produserer nå. Bare for å ha et utgangspunkt. La oss si at en til melder seg på som nå har 0 i gårsdagensprod. Hvordan skal vi organisere dette da? Over hvor lang periode skal konkuransen foregå. Det hadde vært veldig kjekt å få tilbake "sovende" medlemmer Da er vi oppe i 4 deltakere: 1. zyman_6 2. hallstei 3. brage - Ja du _er_ med! 4. (eraser) Jeg foreslår 5T for en av oss trege - det burde ta noen uker... Sovende medlemer får vi vel bare be om å starte produksjon og så se hvordan de ligger an? Kontinuerlige stillingsoppdateringer ville vært fint! :D
|
|
|
|
|
|
|
Quote: Det spørs om min søte kjæreste går med på det siden hun faktisk bor her hun også. Men jeg har vurdert det [;)] Har samme problemet.. :-/ Fordømrade kvinnfolk! Forstår de ikke at det gjelder liv eller død??? ;-)
|
|
|
|
|
|
|
Vi må vente til vi får firstpass jobb igjen [:)]
|
|
|
|
|
|
|
Quote:Quote: Det spørs om min søte kjæreste går med på det siden hun faktisk bor her hun også. Men jeg har vurdert det [;)] Har samme problemet.. :-/ Fordømrade kvinnfolk! Forstår de ikke at det gjelder liv eller død??? ;-) [:))]
|
|
|
|
|
|
Groups: Registered, TeamNorwayMember Joined: 3/29/2005(UTC) Posts: 687  Location: Langangen :)
|
Jeg er selvfølgelig med på konkurannsen, har vært i oslo et par dager så jeg har ikke fått fulgt med. Nå er jeg klar igjen....
|
|
|
|
|
|
Forum Jump
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.