logo
Welcome Guest! To enable all features please Login or Register.

Notification

Icon
Error

-For generell informasjon!
Data_Brothers
#1 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:30:10 AM(UTC)
Data_Brothers

Rank: Advanced Member

Groups: Registered
Man

Fikk feil under laging av denne posten, så jeg prøver en gang til. Håper det ikke blir dobbelpost [;)] ... Sitat fra "semismartguy" på det amerikanske D2OL forumet: I received an email from Wolfgang (after a short dialog) with a real update on where we are at D2OL. I am posting here as I believe this is where most people will see it. Here is a cut 'n pasted copy of the email. "The low down on the project D2OL: We have screened close to 97% of three libraries against all targets currently in the project. We anticipate completing these three libraries by the end of July. We have adjusted various parameters in the docking algorithms over the past two years to fine-tune the system. Representative top-candidates from each library will be selected (based on some selection criteria based on the chemical structure of the candidate) for screening in the laboratory. The first target to be evaluated in the laboratory is the Anthrax Lethal Factor. Dr. Rekha G. Panchal from the National Cancer Institute at Frederick has agreed to test compounds in Biochemical and Cell based assays. Future directions: We have screened 3 of a selection of 12 libraries. The number of libraries also increases as new suppliers are identified. Screening of the libraries should proceed much faster since the system has been optimized and returns validated and reliable results with close to 98% efficiency. We had hoped to introduce new statistical monitoring for the new libraries. This might not happen in time with the release of the first new library of candidates. Individual statistics are valid and correctly reflected in the system. The new system would introduce library based statistics which have a better defined end-point (you can compare this to seasonal sports like football, you would have seasonal winners and seasonal performance as well as an overall performance for all seasons). This would give new users incentives to perform at peak since they have no chance to "catch-up" with veteran users." So that's the info I got. If you have any other questions, post them and I can get back in touch with Dr. Hinz about it. Sitat slutt... Det ser ut til til at vi får en annen statistikk og konkuranseform, som gjør det mer interessent for nye å bli med, med sjangs for å hevde seg mot de beste og godt etablerte veteranene som herjer på statsen nå... -Sesong resultater! [:D]
Unreal
#2 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:30:10 AM(UTC)
Unreal

Groups: Registered, TeamNorwayMember
Man

Dette høres bra ut, men for å være helt ærlig tror jeg ikke på det før jeg ser det! Jeg høres kanskje ekstremt pessimistisk ut, men ting har blitt lovet før, uten at det har skjedd noe som helst. Hvis du/dere har fulgt med på D2OL-forumet, så vet dere at spørsmål rundt status/retning på prosjektet har blitt tatt opp flere ganger og bare møtt med vage svar tilbake eller i værste fall tatt flere måneder å få noe svar i det hele tatt. Dette er svært irriterende da det er omtrent bare statsen vi "får tilbake" i form av credit og når prosjektstatistikken har vært stillestående i snart ett år, så gir ikke det så mye inspirasjon til å fortsette når man ikke vet hvor mye som gjenstår/er cruncha. Vel vel... Jeg synes fortsatt at D2OL er et godt prosjekt, men de burde gjøre noe med stats/kommunikasjon/info snarest for at folk skal gidde å forsette med D2OL. OK, uansett, det stat-konseptet høres veldig interresant ut, blir spennende å se hvordan det blir, hvis det blir noe ut av det. Unreal
brage
#3 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:30:10 AM(UTC)
brage

Man

Jeg synes det er en god ting om de kan få til dette. Det er flere prosjekt der ute som burde satse på noe slikt også. Men jeg må også si meg enig med Unreal. Jeg er faktisk veldig irritert over D2OL. De har vist utrolig lite interesse for å besvare spørsmål på foumet, og den responsen som siteres her kom etter personlig mail til Wolfgang. Man må omtrent sette seg på dem for at de skal komme med noe informativt...
Unreal
#4 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:30:10 AM(UTC)
Unreal

Man

Jeg har akkurat skrevet en lettere irritert post på D2OL forumet. Unreal
brage
#5 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:30:10 AM(UTC)
brage

Man

[:D] Du også... da er vi to. Her er min post Jeg er helt enig i det du skrev
Unreal
#6 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:30:10 AM(UTC)
Unreal

Man

He he... brage, du har helt rett du også, men i første omgang ville jeg ikke gå så hardt ut som du gjorde [:D] Planen min er å prøve å provosere ut info/svar til å begynne med, så får vi se hva det blir ut av det. Har ikke helt troen på at det vil virke, men... [8-|] Unreal
brage
#7 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:30:10 AM(UTC)
brage

Man

Vel, det er ikke første omgang for meg. Jeg har purret på svar i flere måneder. Jeg er lei og synes de fortjener å tape mange brukere etter dette. Jeg akter å være en av dem [X-(]
Users browsing this topic
Guest
Forum Jump  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.