logo
Welcome Guest! To enable all features please Login or Register.

Notification

Icon
Error

3 Pages123>
Verving
HW_Cisco
#1 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:28:38 AM(UTC)
HW_Cisco

Rank: Advanced Member

Groups: Registered
Man

Jeg har inntrykk av at det har dabbet av med rekrutering i den senere tid. Derfor tenkte jeg at det var på sin plass med en verve-tråd. Alle med inspill på hvordan man kan verve flere medlemmer bes herved å komme med dem [:D] Personlig tenkte jeg at det kansje hadde vert en ide å gå til bedrifter (gjerne bedrifter man vet tenker på nasjonens ære [:p] ) med det glade budskap. Kansje det hadde vert en ide å markedsførings-materiale i naboens postkasse? [:)] Som sagt, kom med inspill!
eraser
#2 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:28:38 AM(UTC)
eraser

Groups: Registered, Administrators, TeamNorwayMember
Man

Was thanked: 4 time(s) in 1 post(s)
Tråden på hw.no gir oss mye publisitet. Når den ligger på top merker jeg at det er flere som joiner. Samtidig synes jeg dette er veldig viktig for at det ikke skal være kjedelig.
Unreal
#3 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:28:39 AM(UTC)
Unreal

Groups: Registered, TeamNorwayMember
Man

Som over. Det som også er viktig er at alle, jeg gjentar, alle! kan bidra med noe. Det er mange kreative mennesker/medlemmer der ute som kanskje kan bruke talentet sitt på en måte som TN kan nyte godt av og kanskje bevisstgjøre (resten av) befolkningen om DC og ting rundt dette. Jeg synes vi har kommet ganske langt når det gjelder å skape et grunnlag for et DC-miljø. Som jeg har sagt tidligere, så er det opp til oss å skape selve miljøet. Unreal
Unreal
#4 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:28:39 AM(UTC)
Unreal

Man

Her er noen forslag til ting man kan gjøre for å holde interessen oppe og metoder for å verve medlemmer: Skrive artikler (Ting og tang rundt DC,D2OL,TN eventuellt andre prosjekter osv.). Skrive guider (Om hva som helst tilknyttet DC, PC, Løsninger på problem osv.). Skrive en linux faq (Dette trenger vi, Seriøst!). Skrive en mac faq (Mulig dette også). Lage bannere, avatarer og logoer (Sikkert andre ting også). Spre budskapet og eksistensen av dette forumet/nettstedet på div forum (Vet dette er gjort tidligere, men nå har vi ihvertfall en hjemmeside å referere til). Overtale familie og venner. (Mulig dette er oppbrukt =) ) Benchmarking hardware (Forskjellig oppsett, anbefaling av hardware osv.). Opprette grupper med forskjellige arbeidsområder (PR-Department, Art-Department, Sound-Department, Flush-Squadron osv.). Lage spill (Alt fra enkle quiz til flashbasert til 3D M(ulti)PS "Pathogenic Death Squadron" (OK!, her tok jeg kanskje litt av? =) ) Og sist, men ikke minst: Hva er det som gjør at Coca Cola, McDonalds og andre nekro bedrifter har så mange (mis)brukere? Reklame! I vårt tilfelle kan jo dette være en animasjon (Har faktisk en idé om dette, Må tenke mer på det. Ideer taes imot med takk!). Og sist, men ikke minst (Hmm..., Dejavu!): Forslag, tilbakemeldinger og support fra brukerne/medlemmene er det som gjør at klokka tikker. Mine 6 nanoører! Unreal
eraser
#5 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:28:39 AM(UTC)
eraser

Man

Her var det mange bra forslag [=D>]
Quote:
Opprette grupper med forskjellige arbidsområder (PR-Department, Art-Department, Sound-Department, Flush-Squadron osv.).
Quote:
Lage spill (Alt fra enkle quiz til flashbasert til 3D M(ulti)PS "Pathogenic Death Squadron" (OK!, her tok jeg kanskje litt av? =) )
Hva mener du med dette?
Unreal
#6 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:28:39 AM(UTC)
Unreal

Man

Quote:
Her var det mange bra forslag [=D>]
Quote:
Opprette grupper med forskjellige arbidsområder (PR-Department, Art-Department, Sound-Department, Flush-Squadron osv.).
Quote:
Lage spill (Alt fra enkle quiz til flashbasert til 3D M(ulti)PS "Pathogenic Death Squadron" (OK!, her tok jeg kanskje litt av? =) )
Hva mener du med dette?
Takk, takk... Meningen med dette var å fremme et forslag om å lage et genuint spill (kan egentlig være hva som helst). Dette blir jo selvfølgelig en slags reklame for TN, men likefullt et (underholdende?) spill. Tanken med Departments var at det kanskje er mer morsomt, kall det gjerne "sosialt", å gjøre kreative ting sammen med andre. Som sagt så er dette bare forslag, så sannsynligheten for at dette blir en realitet, er vel ganske liten. Det er opp til oss/medlemmene om å gjenomføre ting.
Quote:
The sky is _no_ limit
Sitat blacktower Unreal
eraser
#7 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:28:39 AM(UTC)
eraser

Man

[:)] Du har noen fantastiske ideer! Hvor skal vi begynne for å realisere dette da? Trenger vi flere forumkategorier til sånt?
Unreal
#8 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:28:39 AM(UTC)
Unreal

Man

Quote:
Hvor skal vi begynne for å realisere dette da?
Tja..., jeg vet ikke hvor langt man skal dra dette her. Slik jeg ser det, så har vi en (unik?) mulighet til å samle mange prosjekter under TN navnet. Jo flere prosjekt, jo flere medlemmer/brukere, jo større miljø! Det første vi kan gjøre er å diskutere ambisjonsnivået vi skal legge oss på. Deretter er det bare å reklamere for nettstedet og forumet i alle kanaler vi kan nå. Savner litt innspill fra andre om dette. Føler at dette blir en dialog mellom deg og meg. (Edit: He he... Ikke noe galt i det [;)]) Det er vel fler medlemmer på dette forumet? [:-/]
Quote:
Trenger vi flere forumkategorier til sånt?
Det vil jeg tro. Unreal
Pilgrim_HW
#9 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:28:39 AM(UTC)
Pilgrim_HW

Rank: Member

Man

Heisann! hehe. Selv om vi "andre" ikke akkurat skriver så fryktelig mye her så er vi da inne og følger med på hva som skjer.. jeg er ihvertfall innom både dette forumet og HW.no forumet daglig.. Er det ikke mange her som sitter på IRC og slike ting da? Er kanskje ikke så dumt legge inn noen linker osv der.. Og kanskje opprette en egen kanal.. Sikkert flere på laget her som går på skoler der det er en "skoleavis"? Kanskje det hadde vært en idè å skrive om D2ol eller TN der? Er jo tross alt de unge vi helst må nå, ettersom jeg har en følelse av at det er de som er lettest å verve...? Jeg har satt meg som mål å komme blandt topp 10 all time... Får opp en ny node ihvertfall 1 gang hver 2 uke.. Men, bruker samme nodenr på alle. Så slipper jeg så mange døde noder dersom en av de skulle forsvinne.. :) Ellers synest jeg det har kommet utrolig mange flotte forslag til hva vi kan gjøre... Trenger bare noen til å sette det hele ut i livet.. Stå på gutter og jenter..!
brage
#10 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:28:39 AM(UTC)
brage

Man

Jeg synes Unreal sitt poeng er vesentlig. Alle de virkelig store DC-miljøene samles rundt flere prosjekter. Team AnandTech er engasjert i omtrent alle prosjektene som finnes, og det gir de enorme muligheter til å vise muskler når det er nødvendig gjennom appeller på forumet vårt. Det fører også til større aktivitet på forumet, større variasjon i medlemmenes interesser, og andre positivt ting. [>:D<] Vi omfavner rett og slett flere brukere... Vi kan velge å ha en profil, slik som [H]ardOCP som kun driver med medisinsk forskning, eller slik som AnandTech og DPC som sluker så sant det ikke er umoralsk og suspekt. Personlig synes jeg vi skal engasjere oss i alle prosjektene vil har interesse for, rett og slett fordi DC er gøy og variasjon er også en god ting innen DC. Vi burde få i gang et Team Norway når BOINC starter, og jeg synes også at vi burde kunne engasjere oss i DPAD. DPAD er et forholdsvis lite prosjekt og vi vil kunne klatre til en respektabel plass uten store anstrengelser.
Unreal
#11 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:28:39 AM(UTC)
Unreal

Man

Quote:
Selv om vi "andre" ikke akkurat skriver så fryktelig mye her så er vi da inne og følger med på hva som skjer..
Joda, men det er vanskelig for oss å vite om du er enig eller ikke hvis du ikke gir lyd fra deg. Og det er nettopp det vi trenger, fler som blir med på diskusjonen om hva målet for TN er/skal være. Ellers så har du noen bra ideer du også. Jeg vet Joddze satte opp en channel på IRC, men det var kanskje ikke noen suksess? Lykke til med målet ditt, det ser ut som det kan bli tøft [:)] Unreal
eraser
#12 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:28:39 AM(UTC)
eraser

Man

Kunne det vært en idé om jeg laget til noe slik at dem som joiner team-norway.org kan skrive inn hvem som tipset dem/vervet dem. Så setter vi opp en hall of fame over hvem som har vervet flest personer? På den måten aktivisere de som allerede er medlemmer? *Ser for meg en kamp om heder og ære blant medlemmer [:)] *
HW_Cisco
#13 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:28:39 AM(UTC)
HW_Cisco

Man

Kunne jo vært en ide, men er redd folk ikke hadde brydd seg så mye.. Linux installasjons-guide er underveis [;)]
shauge
#14 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:28:39 AM(UTC)
shauge

Man

Jeg har tro på at det ville være bra hvis vi fikk samlet flere DC prosjekter under Team Norway navnet. Her er en link til noen som lager en overordnet statistikk for ganske mange DC prosjekter. Det kunne vært interessant å se om vi kunne hevde oss der. Det ville kanskje hjelpe på å holde på de som går lei av D2OL. Vi starter litt seint, men i mange prosjekter så kan medlemmer som bytter lag ta med seg sine resultater, f.eks. i SETI, mens det ennå er aktivt [;)] Det ville gitt oss en fin start hvis vi kunne samlet alle norske der til å joine et Team Norway lag.
Pilgrim_HW
#15 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:28:39 AM(UTC)
Pilgrim_HW

Man

Quote:
Quote:
Selv om vi "andre" ikke akkurat skriver så fryktelig mye her så er vi da inne og følger med på hva som skjer..
Joda, men det er vanskelig for oss å vite om du er enig eller ikke hvis du ikke gir lyd fra deg. Og det er nettopp det vi trenger, fler som blir med på diskusjonen om hva målet for TN er/skal være. Ellers så har du noen bra ideer du også. Jeg vet Joddze satte opp en channel på IRC, men det var kanskje ikke noen suksess? Lykke til med målet ditt, det ser ut som det kan bli tøft [:)] Unreal
Sant dette, men for meg er det slik at jeg har for det meste ikke tid til å engasjere meg for mye med allt som skjer i laget... For meg holder det å være en passiv bruker som bidrar med resultater, ene og alene. Kan selvsagt stikke innom forumene og skrive inn noen innslag iblandt, men klarer nok uansett ikke følge dette opp altfor mye. Sitter for det meste på jobb når jeg surfer innom d2ol sidene. :)
Staale
#16 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:28:39 AM(UTC)
Staale

Rank: Newbie

Man

Hadde trengt flere passive brukere med den produksjonen. [;)] Ståle
Unreal
#17 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:28:39 AM(UTC)
Unreal

Man

Det virker som mange er for å inkludere flere prosjekter under TN navnet, og det er bra, men det kan også by på problemer. Det finnes 3 teams på seti prosjektet som heter: Team Norway Team Norway , Oslo Team Norway / Norge Det er bare mulig å kontakte founder av Team Norway, Oslo, da det er bare hans webside som fungerer. De andre ser ut til å være vanskligere å nå, hvis vi skal prøve å samle alle sammen. Eller... Lage et nytt team på BOINC prosjektet(Alt blir resatt, ettersom jeg har forstått). Etter litt research, fant jeg disse norske teamene på BOINC: FIX Norway Seti Team Team of Norway Seti@Norway + en til,skrev ikke opp (hadde ikke Norway i navnet). så det kan bli en utfordring å få tak i navnet Team Norway(untatt BOINC?). Vet ikke hvordan det er i andre prosjekt heller. Spørsmålet er: Er vi klare for å utvide nå? Det må vel en del forandringer til på hjemmesider/registrering forum osv. Det vi kan gjøre i første omgang, er å lodde stemninga om det er interesse for et moderlag rundt omkring. Hva synes dere? Unreal
HW_Cisco
#18 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:28:39 AM(UTC)
HW_Cisco

Man

Jeg syntes at vi skal hive oss på BOINC jeg [:)] Dette på grunn av at vi får lagnavnet, noe jeg anser å være viktig med tanke på å ha et felles ansikt utad til verden. Rett og slett bare registrere navnet nå for å ha det klart til vi er klare for å ta imot medlemer [:)] Vi har en spennende framtid i møte!
tigerdip_HW
#19 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:28:39 AM(UTC)
tigerdip_HW

Rank: Newbie

Man

Siden navnet vårt er temmelig ordinært så kunne vi kanskje endre det ? Hva med "Norwegian Crunchers" eller noe lignende, da slipper vi slike navnekonflikter.
oledole79_NPF
#20 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:28:39 AM(UTC)
oledole79_NPF

Man

Jeg har nå reklamert i Forumene til STOPSTOP, NordicPiratforum, og på Spraydate under Offtopic! [B-)]
Users browsing this topic
Guest
3 Pages123>
Forum Jump  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.