logo
Welcome Guest! To enable all features please Login or Register.

Notification

Icon
Error

yey..blant de 200 beste!
Arildm
#1 Posted : Saturday, April 02, 2011 10:43:48 AM(UTC)
Arildm

Rank: Newbie

Groups: Registered
Man

I det siste så har jeg vært på ferie så har bare latt GPU`en min stått å gått. Gikk over litt diverse statestikk og det er noen som virkelig kjørere på for å si det mildt.. Active CPUs/GPU`s within 50 days: 87 Team Ranking (incl. aggregate): 194 of 168288 noe jeg må si er bra! opptil 100. plass så har siste person der 73 millioner..vi har 23 millioner and still counting! (såklart kan være litt hardt men ingenting kommer lett her i livet). Så vi er på god vei!! Keep up the folding :)
bzm
#2 Posted : Saturday, April 02, 2011 10:43:48 AM(UTC)
bzm

Rank: Advanced Member

Groups: Registered, TeamNorwayMember
Man

Quote:
noe jeg må si er bra! opptil 100. plass så har siste person der 73 millioner..vi har 23 millioner and still counting! (såklart kan være litt hardt men ingenting kommer lett her i livet). Så vi er på god vei!!
Vi har faktisk 27 millioner - og øker med nesten en halv million i uka [:)] Rundt 30 stykker som folder jevnt og trutt, og radaren ser grønn og fin ut. Stå på! [B-)]
Arildm
#3 Posted : Saturday, April 02, 2011 10:43:48 AM(UTC)
Arildm

Rank: Newbie

Man

lagde et lite script som sorterte ut hvem som hadde mer enn oss og slikt..og slik som det er nå så er det kun 14 stk som har hatt mer folds enn oss de siste 7 dagene..så fortsetter dette så tror jeg vi kan fint hoppe opp noen plasser [;)] hvis vi fortsetter med samme antall de neste 7 dagene (og de andre i samme tempo) så vil dette bety at vi hopper opp 2 plasser på All Rankingen ! morsom tanke..
opyrt
#4 Posted : Saturday, April 02, 2011 10:43:48 AM(UTC)
opyrt

Man

Applaus til folderne! [=D>]
tz
#5 Posted : Saturday, April 02, 2011 10:43:48 AM(UTC)
tz

Man

Was thanked: 2 time(s) in 1 post(s)
Quote:
Applaus til folderne! [=D>]
Kaster meg på den - APPLAUS Hadde meg ei runde og kjørte nokre GPUer (nvidia) på Folding for ei tid tilbake, men det er litt krøll å kjøre det på Linux. Ein kan ikkje bruke nyare versjon enn 180.xx når ein skal trikse det til på Linux maskiner, og så gamle drivere let seg ikkje kombinere med GPUGrid og Collatz Conjecture (som må ha ferskare vare). Ikkje at det er noke problem å bytte driver, men som sagt - litt krøll er det. Eg kjenner på meg at eg snart vil skifte prosjekt på grafikkorta mine, men om det blir Folding igjen veit eg ikkje... men når ein har Linux-OS så er det ikkje mange alternativ... Vi får sjå... [:)] Uansett - flott innstats av Folding-gjengen - og oppfordinga er heilt klart ->
tz
#6 Posted : Saturday, April 02, 2011 10:43:48 AM(UTC)
tz

Man

Quote:
....det er litt krøll å kjøre det på Linux. Ein kan ikkje bruke nyare versjon enn 180.xx når ein skal trikse det til på Linux maskiner, og så gamle drivere let seg ikkje kombinere med GPUGrid og Collatz Conjecture (som må ha ferskare vare).
Den nye beta-driveren til nvidia som kom for 2 dager sidan - 195.22 - fiksa dette. Den har cuda 3.0 og Folding@home fungerer som ei kule med denne driveren [:)]
tz
#7 Posted : Saturday, April 02, 2011 10:43:48 AM(UTC)
tz

Man

Quote:
Den nye beta-driveren til nvidia som kom for 2 dager sidan - 195.22 - fiksa dette. Den har cuda 3.0 og Folding@home fungerer som ei kule med denne driveren [:)]
Det ser ut som om ein får betydeleg høgare score når ein kjører Folding med hjelp av wine/Linux og bruker nvidia 195.22-driveren samanlikna med wine/Linux og nvidia 180.xx-drivere. Forbetringa ser ut til å vere ein stad mellom 15 og 20% (muligens endå litt meir)... Så dei som nyttar dei gamle 180.xx-drivereane vil ha god nytte av å skifte. [:)]
waitingForTheMiracle
#8 Posted : Saturday, April 02, 2011 10:43:48 AM(UTC)
waitingForTheMiracle

Rank: Member

Man

Ser det har fungert bra de siste dagene, ja :) Takk for tipset, det må jeg prøve ut . Ellers er F@H teamet nå blant de 190 beste, yey [;)]
waitingForTheMiracle
#9 Posted : Saturday, April 02, 2011 10:43:48 AM(UTC)
waitingForTheMiracle

Man

Ellers kan jeg anbefale -bigadv for den som måtte ha et Intel i7, dual socket Xeon eller 8-kjerners AMD system liggende og slenge :) Man trenger minst 8 CPU-kjerner (4 fysiske og 4 virtuelle er OK) og 4 GB RAM, og en WU tar tre dager på en i7 920, men man får en bonus som gir +150% ekstra score. Her er en liste over systemer som kjører slike spesielle arbeidsenheter: http://foldingforum.org/...ic.php?f=55&t=11314 Er det noen i Team Norway som har slike maskiner?
bzm
#10 Posted : Saturday, April 02, 2011 10:43:48 AM(UTC)
bzm

Man

Quote:
Det ser ut som om ein får betydeleg høgare score når ein kjører Folding med hjelp av wine/Linux og bruker nvidia 195.22-driveren samanlikna med wine/Linux og nvidia 180.xx-drivere. Forbetringa ser ut til å vere ein stad mellom 15 og 20% (muligens endå litt meir)... Så dei som nyttar dei gamle 180.xx-drivereane vil ha god nytte av å skifte. [:)]
Aha! Oppgradert 3 bokser nå. Funker fint og tidene gikk litt ned [:)] Takk for tipset, tz! [B-)]
Quote:
Ellers kan jeg anbefale -bigadv for den som måtte ha et Intel i7, dual socket Xeon eller 8-kjerners AMD system liggende og slenge :) Man trenger minst 8 CPU-kjerner (4 fysiske og 4 virtuelle er OK) og 4 GB RAM, og en WU tar tre dager på en i7 920, men man får en bonus som gir +150% ekstra score. Her er en liste over systemer som kjører slike spesielle arbeidsenheter: http://foldingforum.org/...ic.php?f=55&t=11314 Er det noen i Team Norway som har slike maskiner?
Så det er derfor du har en kjempeflush ca. hver 3. dag? [:)] Har noen maskiner som kvalifiserer, så dette må testes så snart de er ferdige med GIMPS/SoB. Bra tips! På forhånd gratulerer med din første Folding-million, waitingForTheMiracle! Du kjører vel litt til?
waitingForTheMiracle
#11 Posted : Saturday, April 02, 2011 10:43:48 AM(UTC)
waitingForTheMiracle

Man

Quote:
Så det er derfor du har en kjempeflush ca. hver 3. dag? [:)]
Stemmer [:)]
Quote:
På forhånd gratulerer med din første Folding-million, waitingForTheMiracle! Du kjører vel litt til?
Hjertelig - hadde aldri trodd jeg skulle komme så høyt da jeg begynte [;)] I desember prøver jeg meg på WCG julerace, så da blir jeg borte fra F@H. Men det er ikke umulig jeg kommer tilbake igjen. Gratulerer til hele F@H teamet med all time high i november - 2.3 millioner poeng: Graf fra extremeoverclocking.com - klikk på "monthly"
Kristian_P
#12 Posted : Saturday, April 02, 2011 10:43:48 AM(UTC)
Kristian_P

Man

Quote:
Noen som har prøvd disse driverne på gtx 260 kort?? Grattis med din første Folding-million, waitingForTheMiracle [;)]
tz
#13 Posted : Saturday, April 02, 2011 10:43:48 AM(UTC)
tz

Man

Quote:
Quote:
Noen som har prøvd disse driverne på gtx 260 kort??
Eg har gts250 og har ikkje prøvd på gtx260, men eg ser på nvidia sine sider at gtx260 er 'supported' - så eg kan ikkje tenke meg at det ikkje skulle gå bra...
waitingForTheMiracle
#14 Posted : Saturday, April 02, 2011 10:43:48 AM(UTC)
waitingForTheMiracle

Man

Quote:
Fungerte fint med Ubuntu 9.04 og GTS 250, ser ut som jeg får en forbedring på 7-8%. Takker [;)] Oppdaterte du CUDA-toolkit også, eller bare driveren?
Quote:
Grattis med din første Folding-million, waitingForTheMiracle [;)]
Hjertelig [:)]
tz
#15 Posted : Saturday, April 02, 2011 10:43:48 AM(UTC)
tz

Man

Quote:
Oppdaterte du CUDA-toolkit også, eller bare driveren?
Eg oppdaterte kun driveren, men sidan du spurte så forsøkte eg med den siste Toolkit'en også, men det gjekk ikkje. Då reagerte Folding med error...
bzm
#16 Posted : Saturday, April 02, 2011 10:43:48 AM(UTC)
bzm

Man

TN har passert 30 millioner på Folding@home! Gratulerer til alle som har bidratt til denne milepælen. Keep 'em coming [:D]
opyrt
#17 Posted : Saturday, April 02, 2011 10:43:48 AM(UTC)
opyrt

Man

Applaus er på sin plass! [=D>]
Users browsing this topic
Guest
Forum Jump  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.