logo
Welcome Guest! To enable all features please Login or Register.

Notification

Icon
Error

2 Pages<12
Den store VMware og Dimes tråden
bzm
#21 Posted : Saturday, April 02, 2011 10:34:04 AM(UTC)
bzm

Rank: Advanced Member

Groups: Registered, TeamNorwayMember
Man

Hva slags VM-oppsett kjører du, ehicks? Gjetter på TinyXP? Hvor mye RAM per node? Selv har jeg for øyeblikket 4 vanlige windows-klienter, 5 windows-VMer og 44 linux-VMer (DSL med 32 MB RAM) . Statistikken min hopper mye opp og ned, mens din ser ut til å være ganske stabil - er derfor jeg er nysgjerrig [:)]
ehicks
#22 Posted : Saturday, April 02, 2011 10:34:04 AM(UTC)
ehicks

Groups: Registered
Man

Quote:
Hva slags VM-oppsett kjører du, ehicks? Gjetter på TinyXP? Hvor mye RAM per node?
Jeg bruker MS Virtual Server 2005. VM'ene kjører en ribbet installasjon av Win 2000 med 90 MB ram. Om (når) vertsmaskinen må bootes går det raskt å få opp alle VM'ene igjen (noen av systemene er satt opp slik at VM'ene bootes i tur og orden når systemet startes). En ting jeg oppdaget som hadde mye å si for scoren var hvilken DNS som brukes. Default-oppsett hos meg brukte routeren som DNS, den taklet ikke belastningen fra noen titalls Dimesklienter, og begynte å droppe oppslag. Jeg fikk uregelmessige "host not found" under surfing og lav/varierende score fra Dimes. Etter at jeg satte opp VM'ene til å bruke ISP'ens DNS har det vært helt stabilt, med nesten identisk score fra alle klientene.
bzm
#23 Posted : Saturday, April 02, 2011 10:34:04 AM(UTC)
bzm

Groups: Registered, TeamNorwayMember
Man

Quote:
Jeg bruker MS Virtual Server 2005.
Hehe - det er vel å banne i kjerka VMware-tråden? [:p] Fungerer det bra? Har ikke testet noen av virtualiseringsproduktene til MS ennå.
Quote:
En ting jeg oppdaget som hadde mye å si for scoren var hvilken DNS som brukes. Default-oppsett hos meg brukte routeren som DNS, den taklet ikke belastningen fra noen titalls Dimesklienter, og begynte å droppe oppslag. Jeg fikk uregelmessige "host not found" under surfing og lav/varierende score fra Dimes. Etter at jeg satte opp VM'ene til å bruke ISP'ens DNS har det vært helt stabilt, med nesten identisk score fra alle klientene.
Bra tips! Mine har brukt ISPens DNS, men skal teste med å bruke egen DNS og se om det har noen effekt [:)] Største problemet mitt har vært at routeren ikke taklet alle ICMP-forespørslene, så nå har jeg byttet over til å bruke UDP på de fleste, og det fungerer mye bedre. (kan settes i properties.xml i DIMES-klienten)
ehicks
#24 Posted : Saturday, April 02, 2011 10:34:04 AM(UTC)
ehicks

Groups: Registered
Man

Quote:
Quote:
Jeg bruker MS Virtual Server 2005.
Hehe - det er vel å banne i kjerka VMware-tråden? [:p] Fungerer det bra? Har ikke testet noen av virtualiseringsproduktene til MS ennå.
Har ikke hatt noen problener. Startet med VirtualPC, den var enkel å komme igang med, men egner seg ikke for flere enn noen få VMs. Heldigivs kan man enkelt flytte maskiner fra VirtualPC til Virtual Server. Administrasjonsgrensesnittet fungerer bra, og det virker som om det er lite CPU-overhead.
Quote:
Quote:
En ting jeg oppdaget som hadde mye å si for scoren var hvilken DNS som brukes. Default-oppsett hos meg brukte routeren som DNS, den taklet ikke belastningen fra noen titalls Dimesklienter, og begynte å droppe oppslag. Jeg fikk uregelmessige "host not found" under surfing og lav/varierende score fra Dimes. Etter at jeg satte opp VM'ene til å bruke ISP'ens DNS har det vært helt stabilt, med nesten identisk score fra alle klientene.
Bra tips! Mine har brukt ISPens DNS, men skal teste med å bruke egen DNS og se om det har noen effekt [:)] Største problemet mitt har vært at routeren ikke taklet alle ICMP-forespørslene, så nå har jeg byttet over til å bruke UDP på de fleste, og det fungerer mye bedre. (kan settes i properties.xml i DIMES-klienten)
UDP er blokkert her (Get) ifølge Dimes-klientene, men det virker som om routeren takler ICMP greit.
Users browsing this topic
Guest
2 Pages<12
Forum Jump  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.