Originally Posted by: waitingForTheMiracle 
Har vurdert Xeon et par ganger før, men jeg trodde de trengte spesielle serverboard og spesiell RAM og at vanlige CPU-kjølere ikke passer?
Det gjelder ihvertfall ikke Xeon E3-12xx
Originally Posted by: waitingForTheMiracle 
Men du mener at Xeon kan kjøre på hva som helst av standard forbruker hovedkort? Da passer kanskje vanlige kjølere også?
Jeg kjøpte billigste 1155 socket kortet jeg fant for å prøve E3 prosessoren på det. Har nå fire HK med Xeon E3-1230 og std "billigste" RAM.
Jeg kan ikke garantere at E3-12xx CPU'ene funker på alle 1155 kortene, jeg passet på å kjøpe et av de nyere. Kanskje BIOS har litt å si. Hvis HK har BIOS som støtter f.eks. I3 2105 tipper jeg det er ok.
Xeon E3-12xx og medfølgende kjøler passer på 1155 kortet. Jeg bruker den medfølgende, 80W TDP krever ikke mye av kjøleren :-)
Originally Posted by: steinar 
Roald: Måtte du ut av landet for å få tak i en Y-splitter kabel for PSU (Noen som selger i Norge kanskje ?), eller loddet/mekket du noe selv ?.
Jeg dro på Biltema og kjøpte noen koblingsplinter
http://www.biltema.no/no/Bygg/E...toy/Koblingsplint-2-stk/ Skrujern og avbiter hadde jeg allerede :-)
Originally Posted by: steinar 
Den ser jo mye finere ut enn min + at garantien på PSU sikkert gjelder. Det gjør den ikke på min PSU etter modifikasjonen, men i tillegg må man splitte den pluggen som skal ned nær CPU. På mitt HK er den 4 pinner, på en del andre 1155 HK er den 8 pinner.
Jeg tok deler fra diverse havarerte PSU.