logo
Welcome Guest! To enable all features please Login or Register.

Notification

Icon
Error

TN og Dimes
carlfrs
#1 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:53:44 AM(UTC)
carlfrs

Rank: Advanced Member

Groups: Registered, TeamNorwayMember
Man

En liten temperaturtråd i all vår-østemningen i sør og øst. Fint at dere opplever at vinteren drar nordover (venter på den!). DIMES er ikke! ødeleggende for produksjonen deres. Vil oppfordre at sammen med vårsola at DIMES titter frem på statistikken. Krever lite, men er veldig viktig for TN. Basert på produksjonen i TN, trenger vi flere som kan gi noen sykler til DIMES! Alle monner drar, selv om topp tre er langt unna... Skulle ønske at flere tok en liten innsats på DIMES 4 ganger i minuttet!...
Junta
#2 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:53:44 AM(UTC)
Junta

Man

Helt enig carlfrs! Selv kjører jeg Dimes på alt som "kan krype og gå" av maskiner hjemme. Uansett hva slags prosjekter man velger å kjøre, så fungerer Dimes 100% ved siden av. Det krever kun Java , så går resten som en lek. - Sett "Delay Between Measurements (sec)" på 15. - Sett "File Transfer Rate (K/sec)" på 51. - Velg Team Norway (Litt tungvint løsning) som lag. Så er det bare å peise i vei. Bli med folkens! [:)]
Unreal
#3 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:53:44 AM(UTC)
Unreal

Man

Dimes sviver nå på 6 noder [:)] Tips til de som eventuelt kjører D2OL: Høyreklikk D2OL-ikonet i sys-tray, velg 'Stop task engine' og deretter installér DIMES, konfigurer. Start D2OL klienten igjen. Hvis man ikke gjør dette, så vil DIMES-installasjonen gå treeeeeegt. Unreal
Junta
#4 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:53:44 AM(UTC)
Junta

Man

Quote:
Dimes sviver nå på 6 noder [:)] Unreal
Det er supert Unreal. Kan du legge til Dimes i signaturen din også Unreal? [:)]
Unreal
#5 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:53:44 AM(UTC)
Unreal

Man

Quote:
Kan du legge til Dimes i signaturen din også Unreal? [:)]
Will do... Hvordan er det å innstallere flere instanser av DIMES på en fler-kjerne maskin? Finnes det en mer detaljert stat for DIMES? Unreal NB! Tar nok litt tid før DIMES vises i siggen. Bare kødda!!!
Junta
#6 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:53:44 AM(UTC)
Junta

Man

Quote:
Hvordan er det å innstallere flere instanser av DIMES på en fler-kjerne maskin? Unreal
Jeg vet ikke Unreal, men skal teste litt i kveld. [:)]
bzm
#7 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:53:44 AM(UTC)
bzm

Man

Quote:
Hvordan er det å innstallere flere instanser av DIMES på en fler-kjerne maskin?
Fler-kjerne spiller ingen rolle, siden klienten bruker nettverket og ikke CPUen. Tror de som har høyest produksjon bruker VMware eller lignende til å starte mange klienter på hver maskin.
Quote:
Finnes det en mer detaljert stat for DIMES?
Du kan i hvert fall se produksjon per agent .
Unreal
#8 Posted : Saturday, April 02, 2011 11:53:44 AM(UTC)
Unreal

Man

Takker for info bzm [B-)] Unreal
morgan
#9 Posted : Wednesday, May 25, 2011 11:57:18 AM(UTC)
morgan

Man

Det er fortsatt liv i Dimes. RollEyes
For dei som føler di ikkje har bandbredde til Mj12, kan Dimes være et bra alternativ. Det bruker svært lite ressurser av både Maskin og Nettlinjen! så det anbefales.Kjører greitt i lag med Boinc uten å påvirke den! Team Norway ligger bra an på stats, 7énde plass.Men det er alltid plass til flere som kan hjelpe til med å holde,eller helst Øke produksjonAngel

Prosjektet er med på Vaulten som flere av oss er opptatt av.
For dei som vil bli med kan en starte her : Team Norway Wiki

PS:
Gamle medl oppfordres også til å få gang på Agentene sine igjenBigGrin
jensfure
#10 Posted : Wednesday, May 25, 2011 11:26:45 PM(UTC)
jensfure

Groups: Registered
Man

Jeg kjører på mine 2 maskiner med XP. Har noen bokser til, men dei kjører Win7 64 og Linux 64. og der har jeg enda ikke fått det til å fungere.

Mvh Jens
It's hardware that makes a machine fast. It's software that makes a fast machine slow.
Craig Bruce
steinar
#11 Posted : Saturday, October 01, 2011 10:43:06 PM(UTC)
steinar

Man

Drar tråden frem igjen ettersom jeg ser at det ikke er mange som kjører dette prosjektet til tross for at du ikke merker at det går på maskinen. Kjører du 10+ maskiner(klienter), så KAN det hende du vil merke det på IP-telefoni for de som har/bruker det. På hjemmesiden til prosjektet står det at Dimes ikke fungerer med 64bit, men det gjør det. Send meg en PM hvis du får kluss med 64bit, så TROR jeg at jeg har løsning Liar . Det kreves kun java installert for å kjøre Dimes forøvrig.
morgan
#12 Posted : Saturday, October 01, 2011 11:34:58 PM(UTC)
morgan

Man

Originally Posted by: steinar Go to Quoted Post
Drar tråden frem igjen ettersom jeg ser at det ikke er mange som kjører dette prosjektet til tross for at du ikke merker at det går på maskinen. Kjører du 10+ maskiner(klienter), så KAN det hende du vil merke det på IP-telefoni for de som har/bruker det. På hjemmesiden til prosjektet står det at Dimes ikke fungerer med 64bit, men det gjør det. Send meg en PM hvis du får kluss med 64bit, så TROR jeg at jeg har løsning Liar . Det kreves kun java installert for å kjøre Dimes forøvrig.

En ting også som kan være lurt å ta med! Når man laster ned og installerer/bytter ut eksisterende klient med siste beta! (noe man Bør gjøre RollEyes )
er det smart å velge alternativet; I have had dimes installed on this machine before Da får man opp listen på Alle Agent_navn man har brukt tidligere, og kan fritt velge hvilket Agent navn man vil kjøre videre med Wink dette funker selvfølgelig også om du har fått ny maskin, bruk et gammelt agent navn ,så slipper du så mangen å forholde deg til på stats-listene etterhvert Razz
Users browsing this topic
Guest
Forum Jump  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.